Krakend en piepend tot stilstand.
-
ioanum
- Geregistreerd lid
Krakend en piepend tot stilstand.
Beste forummers,
Afgelopen weekend elke keer krakend en piepend tot stilstand gekomen.
Ook als ik de remmen loslaat gaat het kraken en piepen door tot ik tot stilstand ben gekomen.
Wiellager kapot?
Waar nog een origineel SAAB wiellager (voor ) te koop?
Alvast bedankt,
Ioanum
Afgelopen weekend elke keer krakend en piepend tot stilstand gekomen.
Ook als ik de remmen loslaat gaat het kraken en piepen door tot ik tot stilstand ben gekomen.
Wiellager kapot?
Waar nog een origineel SAAB wiellager (voor ) te koop?
Alvast bedankt,
Ioanum
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: Krakend en piepend tot stilstand.
Is het niet een homokineet? Zit de naafmoer wel goed vast?ioanum schreef:Ook als ik de remmen loslaat gaat het kraken en piepen door tot ik tot stilstand ben gekomen.
Dan zou je dat ook moeten kunnen voelen in het wiel.Wiellager kapot??
Origineel SKF wordt niet meer gemaakt, is dus moeilijk te vinden, alleen nog NOS. Er is wel een vervanger, gemaakt door NSK, verkrijgbaar bij o.a. Het Lagerhuis in Koekange.Waar nog een origineel SAAB wiellager (voor ) te koop?
-
ioanum
- Geregistreerd lid
-
Fred.H
- Geregistreerd lid
-
ioanum
- Geregistreerd lid
Het is inderdaad de wiellager, ik merkt het nu in het stuur bij een bocht naar rechts en er loopt vettigheid langs/door de naafmoer.
Via de Saabdealer geen origineel Saab lagers meer te krijgen en dat de imitatie/naproductie te los zitten en maar een jaartje meegaan????
Wie heeft er nog een origineel Saab lager liggen of adresje waar ze nog te koop zijn.
Ioanum
Via de Saabdealer geen origineel Saab lagers meer te krijgen en dat de imitatie/naproductie te los zitten en maar een jaartje meegaan????
Wie heeft er nog een origineel Saab lager liggen of adresje waar ze nog te koop zijn.
Ioanum
-
bertus06
- Geregistreerd lid
als je immitatie niet vertrouwd en nieuw niet meer is te krijgen , koop je toch een nog goede tweedehands naaf op marktplaats , staan zat slopers opde imitatie/naproductie te los zitten en maar een jaartje meegaan????
zou zo niet meer rijden dat is vragen om problemen , en komt de veiligheid van je medeweggebruikers ook niet ten goede
mvg bert
-
Ulwembu
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Met een wiellager wat geluid maakt kun je nog wel even doorrijden...ioanum schreef:Het is inderdaad de wiellager,
Dan is in ieder geval de vetkering (2x) aan vervanging toe, dat is een eenvoudig klusje en ze zijn goed te krijgen.en er loopt vettigheid langs/door de naafmoer.
Ja, ik heb nog een origineel SKF lager liggen... maar die wil ik niet verkopen... dus daar heb je niets aan...Via de Saabdealer geen origineel Saab lagers meer te krijgen...
Wie heeft er nog een origineel Saab lager liggen...
Hoeveel rij je met die auto? Dat zal niet veel zijn toch? Dan kun je ook een vervangingslager monteren. Originele nieuwe (NOS) SKF kom je nog wel eens tegen op onderdelenmarkten.
In mijn ´79 96 zit rechtsvoor een vervangingslager wat ik er er, denk ik, zo´n 15 jaar geleden ingezet heb, die begint nu weer geluid te maken, de linker is nog origineel (>300000 km) en OK.
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid