pakking solex tweetraps carburateur 96v4
-
Jip
- Geregistreerd lid
pakking solex tweetraps carburateur 96v4
Heeft iemand nog een of meerdere pakkingen voor een bovendeksel van een solex tweetraps carburateur. Bij het vervangen van ... is het gesneuveld en nu krijg ik 'm niet door de keuring omdat eerst de carburateur gemaakt moet worden voordat ik een andere verdamper voor de lpg installatie kan laten vervangen. Het co-gehalte is veel te hoog.
Groet Jip
Groet Jip
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: pakking solex tweetraps carburateur 96v4
Vraag bij BCCP naar een reparatieset voor een Pierburg carburateur en zeg dat je een Solex 32 TDID hebt.Jip schreef:Heeft iemand nog een of meerdere pakkingen voor een bovendeksel van een solex tweetraps carburateur.
Je kunt ook zelf een nieuwe pakking knippen uit dun pakkingpapier, gebruik de oude pakking als sjabloon.
Ik betwijfel of dat aan die pakking ligt......nu krijg ik 'm niet door de keuring... Het co-gehalte is veel te hoog.
-
Jip
- Geregistreerd lid
-
Alex B
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Hoe dat zo? Voordat ik mijn stelling toevoegde heb ik nagedacht over wat met valse lucht wordt bedoeld en volgens mij is dat lucht die niet langs het punt van brandstoftoever wordt aangezogen maar daarna, waardoor de mengselverhouding niet constant is. Als je een caburateur hebt waarvan de gasklepas niet goed meer is afgedicht of de pakking tussen de aansluitflenzen van carburateur en inlaatspruitstuk lucht doorlaat zuig je lucht aan die de mengselverhouding verknoeit. Wat is daar gewaagd/onjuist aan? Ik laat mij graag overtuigen van het tegendeel, ik weet ook lang niet alles en zeker niet over gas. Ik kan me voorstellen dat een luchtlek op een onderliggend gasmengstuk van invloed is.
Alex
Alex
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
dit is totaal anders als je eerst schreefAlex B schreef:Hoe dat zo? Voordat ik mijn stelling toevoegde heb ik nagedacht over wat met valse lucht wordt bedoeld en volgens mij is dat lucht die niet langs het punt van brandstoftoever wordt aangezogen maar daarna, waardoor de mengselverhouding niet constant is. Als je een caburateur hebt waarvan de gasklepas niet goed meer is afgedicht of de pakking tussen de aansluitflenzen van carburateur en inlaatspruitstuk lucht doorlaat zuig je lucht aan die de mengselverhouding verknoeit. Wat is daar gewaagd/onjuist aan? Ik laat mij graag overtuigen van het tegendeel, ik weet ook lang niet alles en zeker niet over gas. Ik kan me voorstellen dat een luchtlek op een onderliggend gasmengstuk van invloed is.
Alex
mvg bertAlex B Geplaatst: Donderdag 25 Oktober, 2007 12:21 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Alleen is in principe alles wat boven de gasklep wordt aangezogen geen valse lucht; dat wordt het pas als het daaronder gebeurt, zoas bij de jouwe het geval was voordat ik dit voorjaar die extra moer in het midden er op heb gezet. Zit die aansluiting nog goed dicht?
Alex
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Ik bedoelde hetzelfde maar het kwam blijkbaar in mijn eerste reactie een beetje rottig m'n toetsenbord uit
. Jip is destijds bij me geweest. Z'n motor liep stationair onrustig. In het spruitstuk zat aan de achterste lange kant midden tussen de twee tapeinden nog een dunner tapeind geschroefd. Nadat op dat tapeind een moer was gezet en de overige 4 bevestigingsmoeren nog een slagje waren aangedraaid liep de motor stationair een stuk beter.
Maar om nog even naar het onderwerp te gaan, Jip, wat moet er aan de verdamper gebeuren om het CO-gehalte omlaag te krijgen? Is het een kwestie van ergens een stelschroef dichtdraaien of is er meer aan de hand?
Alex
Maar om nog even naar het onderwerp te gaan, Jip, wat moet er aan de verdamper gebeuren om het CO-gehalte omlaag te krijgen? Is het een kwestie van ergens een stelschroef dichtdraaien of is er meer aan de hand?
Alex