Bumpers sonett III

1967-1980
Plaats reactie
ErnstJan
Geregistreerd lid

Bumpers sonett III

Bericht door ErnstJan » di 13 nov, 2007 13:31

Nu ik met de restauratie bezig ben van een sonett III uit 1971 blijkt dat de bumpers welke erop horen te missen.
Hierbij wil ik graag vragen of de kleine bumpers van de sonett III nog geleverd worden?

Of weet iemand een eventueel alternatief ?

Graag zou ik hier wat meer informatie over willen

Gr ErnstJan

autopilot
Geregistreerd lid

Bericht door autopilot » di 13 nov, 2007 16:26

Deze bumpers worden geleverd door de Zweedse Sonett Club, zie http://www.sonettclub.se/pages/sparepar ... st_sv.html

Ze kosten 3.000 kronen per stuk.

Een andere optie is Chip Lamb van West of Sweden Saab: http://www.wmsbrg.com/sweden/index.html

Hier zijn/worden nieuwe bumpers gemaakt via GM Heritage, ik dacht dat de prijs op $ 800/900 uitkwam. Ik ken iemand die ze heeft besteld, zal eens navragen voor je.

Jean-Pierre

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Bumpers sonett III

Bericht door 72sonett-III » di 13 nov, 2007 16:50

ErnstJan schreef:...of de kleine bumpers van de sonett III nog geleverd worden?
Of weet iemand een eventueel alternatief ?
Graag zou ik hier wat meer informatie over willen
viewtopic.php?p=223981

toms
Geregistreerd lid

model tekening

Bericht door toms » do 15 nov, 2007 19:01

heeft iemand hier een model tekening van met maten of kan hier iemand een mooie tekening van maken dan kan ik deze kleine bumpers naa maken van hout volgens deze mal

mvg tom

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » vr 16 nov, 2007 22:54

Hallo Ernst Jan,

ik ben diegene die de bumpers bij Chip besteld heeft (zie antwoord Jean-Pierre). Ik combineer de shipping samen met iemand uit Belgie. Ik heb via Chip ook een Sonett II tt aangekocht en deze wordt binnenkort met een container verstuurd en dan doet hij de bumpers erbij. Ik heb ook een bumpers via de Sonett club in Zweden gekocht. Er zijn op dit moment alleen achterbumpers. Ik heb hem gemonteerd maar het is een slap ding en hij zit er niet mooi op. Hij golft. Die van Chip zijn wezenlijk mooier en beter. Op dit moment is de dollar laag. Ik zal je de mail van Chip hieronder inkopieren. Ik mail veel met hem en kan vragen indien je geintresseerd bent om ook voor jou een set toe te voegen. Verzendingskosten kun je dan besparen. Je mag ook mijn Zweedse achterbumper overnemen.............

Bijgaand de mail van Chip:
Interested parties:

Price per set, front and rear, $970 USD and shipping. Contiguous USA your shipping and insurance costs will likely be around $50 all told. International - I'm hoping one of my European clients will act as distributor for Europe and buy quite a few of these at the price below.

These are urethane molded original style bumpers, original shape and feel, better quality construction with stainless-steel backing plates and hardware... just like GM Heritage's '70 Sonett III at last year's convention. THEIR R&D cost et.c. was $3500 for their set as fitted to the car. We have them to thank for the prototyping and the initial setup, I had to shell out some and do a lot of legwork for the molds but if it helps people out I'm all for it.

They are going into production DURING NEXT WEEK. I started us out at 25 sets and got the price down in the hopes that keeping it under $1000 would get everyone in who initally enquired. I fought for you guys at this price. Let's see some action on these and some really sharp Sonett IIIs for Import Carlisle and SOC '07.

Succes!

Dirk

ErnstJan
Geregistreerd lid

Bericht door ErnstJan » za 17 nov, 2007 13:23

De prijs is dan wellicht voordeliger door de amerikaanse koers maar wie produceerd deze bumpers eigenlijk ?
of zijn het 2e hands bumpers ?

Gr ErnstJan

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » za 17 nov, 2007 14:47

ErnstJan schreef:... wie produceert deze bumpers eigenlijk ?
Ze zijn nieuw gemaakt door GM in de USA, als een éénmalige aktie voor een Sonett in een museum. Daarna heeft Chip Lamb een productierun van meerdere exemplaren uit dezelfde gietvorm aangezwengeld voor internationale Sonett III eigenaren;
...just like GM Heritage's '70 Sonett III at last year's convention. THEIR R&D cost et.c. was $3500 for their set as fitted to the car.
De bumpers van de Zweedse Sonett club zijn van siliconenrubber. Zo hebben ze ook de strip aan de bovenkant van de deur gemaakt. De GM bumpers zijn van polyurethaan (PU)schuim, zoals origineel.

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » zo 18 nov, 2007 20:29

Hallo Ernst-Jan

ik heb Chip even gemaild of er nog bumpers gemaakt kunnen worden. Hierbij zijn antwoord:
I do not know if we will do more sets. I have two prototype sets here which would require refinishing since they were not painted for production. Maybe he'd like those; the price is the same, $1000/set, which is a bargain now since we will never do business with the people we have been waiting on so long and they now 'own' the molds.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnaie kijken maar persoonlijk denk ik dat zo'n kans nooit meer krijgt. Mocht je geintresseerd zijn dan moet je me maar even mailen.

Groeten,

Dirk

Plaats reactie