voorscherm 96 vastzetten
-
N207
- Donateur

voorscherm 96 vastzetten
Achter het voorwiel zit het voorschem van de 96 aan de carroserie vast met een gebogen stukje rubber. Aan de linkerkant is dit los en wijkt het scherm iets naar buiten.
Wat voor lijm/kit kan ik het beste gebruiken om het scherm weer aan het rubber vast te zetten?
Wat voor lijm/kit kan ik het beste gebruiken om het scherm weer aan het rubber vast te zetten?
-
Fred.H
- Geregistreerd lid
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

-
N207
- Donateur

Het gaat om het rubber lipje op de foto. Onze 96 is inderdaad gerestaureerd, maar ik neem aan dat dit later losgeschoten is. Het was al los toen we hem vier weken geleden kochten, maar aan de rechterkant zit het gewoon vast.

Als dit niet te lijmen/kitten is, hoe wordt het voorscherm op die plaats dan vastgezet?

Als dit niet te lijmen/kitten is, hoe wordt het voorscherm op die plaats dan vastgezet?
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: voorscherm 96 vastzetten
Het spatbord zit daar niet vast, het stukje rubber is alleen om te voorkomen dat er metaal op metaal gaat klapperen (ik heb ook wel eens een 96 gezien waar ze daar een lange schroef dwars door het spatbord in de carrosserie hadden gedraaid om het spatbord vast te zetten...).N207 schreef:Achter het voorwiel zit het voorschem van de 96 aan de carroserie vast met een gebogen stukje rubber.
Het voorspatbord zit aan de achterkant alleen in de deurnaad vast met 5 plaatschroeven.
Bij mij zitten die stukjes rubber overigens op het horizontale stripje, iets lager.
-
op
- Donateur (4x)

-
v4 hans
- Donateur (4x)

Van deze afstandhouders zat bij mij ook alleen nog maar aan de linkerkant. Ik was net van plan om langs de hele plaat tegen het buitenscherm een rubberen strook te schoeven. Dat houdt het trillen tegen en tevens het meeste spatwater en modder wat daarachterlangs zou kunnen. Het stukje achter dit tussenschot is eigenlijk niet schoon te houden.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
-
v4 hans
- Donateur (4x)

-
N207
- Donateur

Om weer even terug te komen op mijn vraag uit de topicstart: ik heb even foto's gemaakt van de manier waarop het voorscherm vast zit.
Rechts zit het echt aan het rubber vast:

Aan de linkerkant niet:

Ik zit dus nog steeds met het probleem dat het voorscherm aan de linkerkant "wijkt". Dit is ook op de foto te zien. Kan ik dit gewoon met "rubber kit" vastzetten? Graag jullie mening.
Rechts zit het echt aan het rubber vast:

Aan de linkerkant niet:

Ik zit dus nog steeds met het probleem dat het voorscherm aan de linkerkant "wijkt". Dit is ook op de foto te zien. Kan ik dit gewoon met "rubber kit" vastzetten? Graag jullie mening.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Ik zou het rubber even eraf halen, het scherm iets naar binnen buigen (zo dat hij scharniert of buigt bij de bevestiging achter de deur). Dan het rubber er weer tussen. Hij staat dan iets onder spanning tegen het rubber aan.N207 schreef: Ik zit dus nog steeds met het probleem dat het voorscherm aan de linkerkant "wijkt". Dit is ook op de foto te zien. Kan ik dit gewoon met "rubber kit" vastzetten? Graag jullie mening.