voorscherm 96 vastzetten

1967-1980
Plaats reactie
N207
Donateur
Donateur

voorscherm 96 vastzetten

Bericht door N207 » di 20 nov, 2007 9:23

Achter het voorwiel zit het voorschem van de 96 aan de carroserie vast met een gebogen stukje rubber. Aan de linkerkant is dit los en wijkt het scherm iets naar buiten.
Wat voor lijm/kit kan ik het beste gebruiken om het scherm weer aan het rubber vast te zetten?

Fred.H
Geregistreerd lid

Bericht door Fred.H » di 20 nov, 2007 16:46

uuuuuuh..........nou heb ik net mijn 96 gedemonteerd, maar ik kan me niet voorstellen welk stukje rubber je bedoelt.
Heb je ook een foto????

Groet,
Fred

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » di 20 nov, 2007 16:59

Volgens mij is het inderdaad gewoon plaatwerk wat aan elkaar hoort te zitten, maar bij restauratie weleens achterwege gelaten wordt. Hier een gestripte versie

Afbeelding

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » di 20 nov, 2007 18:16

Het gaat om het rubber lipje op de foto. Onze 96 is inderdaad gerestaureerd, maar ik neem aan dat dit later losgeschoten is. Het was al los toen we hem vier weken geleden kochten, maar aan de rechterkant zit het gewoon vast.
Afbeelding

Als dit niet te lijmen/kitten is, hoe wordt het voorscherm op die plaats dan vastgezet?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: voorscherm 96 vastzetten

Bericht door 72sonett-III » di 20 nov, 2007 18:28

N207 schreef:Achter het voorwiel zit het voorschem van de 96 aan de carroserie vast met een gebogen stukje rubber.
Het spatbord zit daar niet vast, het stukje rubber is alleen om te voorkomen dat er metaal op metaal gaat klapperen (ik heb ook wel eens een 96 gezien waar ze daar een lange schroef dwars door het spatbord in de carrosserie hadden gedraaid om het spatbord vast te zetten...).
Het voorspatbord zit aan de achterkant alleen in de deurnaad vast met 5 plaatschroeven.
Bij mij zitten die stukjes rubber overigens op het horizontale stripje, iets lager.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 20 nov, 2007 21:27

Is inderdaad tegen het klapperen. Bij mij was het rubber weg :arrow: ik heb dit vervangen door een halve wijnkurk omdat ik niks anders bij de hand had.
Toedn de kurk na anderhalf jaar verdwenen was en het trillen weer terugkwam heb ik er weer een kurkje tussen gezet :D

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » di 20 nov, 2007 22:10

Van deze afstandhouders zat bij mij ook alleen nog maar aan de linkerkant. Ik was net van plan om langs de hele plaat tegen het buitenscherm een rubberen strook te schoeven. Dat houdt het trillen tegen en tevens het meeste spatwater en modder wat daarachterlangs zou kunnen. Het stukje achter dit tussenschot is eigenlijk niet schoon te houden.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » vr 23 nov, 2007 0:41

v4 hans schreef:Ik was net van plan om langs de hele plaat tegen het buitenscherm een rubberen strook te schoeven.
dat gaat dus niet lukken. bij mij loopt van onder tot boven, inclusief de weer schuin naar achteren lopende plaat, het scherm ca 1 cm vrij van het tussenschot.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 23 nov, 2007 1:31

v4 hans schreef:...bij mij loopt van onder tot boven, inclusief de weer schuin naar achteren lopende plaat...
Dan druk je daar toch zo een profiel op wat ook rond de bagageruimte zit (vanaf 1978). Dat is een standaard plastic/stalen U met daar zacht rubber O bovenop.
Afbeelding

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » do 29 nov, 2007 17:41

Wel belangrijk dat het klapperen tegengegaan wordt. De kans op inscheuren beneden in de hoek van het spatbord is anders groter.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » do 29 nov, 2007 22:40

ik heb nu gewoon een stuk rubber van 50x50 mm op het tussenschot en tegen het scherm geparkerd. Volgens mij een goed alternatief voor het oorspronkelijke.

blijft wel de naad van onder tot boven langs het scherm waar al het (modder)water etc. achterlangs in de niet schoon te maken ruimte spat.

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » za 01 dec, 2007 17:04

Om weer even terug te komen op mijn vraag uit de topicstart: ik heb even foto's gemaakt van de manier waarop het voorscherm vast zit.
Rechts zit het echt aan het rubber vast:
Afbeelding
Aan de linkerkant niet:
Afbeelding

Ik zit dus nog steeds met het probleem dat het voorscherm aan de linkerkant "wijkt". Dit is ook op de foto te zien. Kan ik dit gewoon met "rubber kit" vastzetten? Graag jullie mening.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » za 01 dec, 2007 22:13

kijk ik heb het zo gedaan:

Afbeelding

Het orginele klipje zit er nog.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » za 01 dec, 2007 22:16

N207 schreef: Ik zit dus nog steeds met het probleem dat het voorscherm aan de linkerkant "wijkt". Dit is ook op de foto te zien. Kan ik dit gewoon met "rubber kit" vastzetten? Graag jullie mening.
Ik zou het rubber even eraf halen, het scherm iets naar binnen buigen (zo dat hij scharniert of buigt bij de bevestiging achter de deur). Dan het rubber er weer tussen. Hij staat dan iets onder spanning tegen het rubber aan.

Plaats reactie