1967-1980
-
N207
- Donateur

Bericht
door N207 » za 01 dec, 2007 17:07
Onder het dashboardkastje, boven de opbergbak hangt een plat kunststof "ding". Weet iemand waar dit voor dient?
Ik heb wel een idee, maar wil graag weten wat jullie ervan denken.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Bericht
door Alex B » za 01 dec, 2007 17:43
Ik heb het nog nooit gezien en denk niet dat het iets standaards is. Wie heeft er een oude accessoire(schrijf ik dit goed? Het ziet er zo beroerd uit

)catalogus beschibaar?
Alex
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Bericht
door v4 hans » za 01 dec, 2007 22:28
ik heb een vergelijkbaar soort document-houdertje.
Er zit nog een papiertje in. Volgens mij is het de Zweedse vorm van Deel 3 of zo. (ook mijn saab is ooit (1995) ingevoerd)
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett-III » za 01 dec, 2007 22:36
N207 schreef:Onder het dashboardkastje, boven de opbergbak hangt een plat kunststof "ding". Weet iemand waar dit voor dient?
APC ?
Of een houder voor autopapieren e.d. (lijkt mij waarschijnlijker)... is in ieder geval niet origineel.
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
Bericht
door Martien_96V4 » zo 02 dec, 2007 14:32
Ik heb zo'n zelfde soort houder als V4 hans. Ik denk inderdaad voor een soort deel III.
-
B96
- Geregistreerd lid
Bericht
door B96 » ma 31 dec, 2007 0:46
In mijn 1971 96 (inmiddels ter ziele) zat net zo'n dingetje als in die van V4Hans. Ik heb me altijd afgevraagd waar het voor was. Als het inderdaad een houder is voor een Zweeds kentekenbewijs oid dan is het waarschijnlijk wel af fabriek gemonteerd, want deze 96 was (is mij verteld) indertijd nieuw uit Zweden geimporteerd (hij had nog wat andere afwijkingen (poolklimaatvoorzieningen?): een extra afdichting langs de deuren (de jute rand die je in Hans' foto ook ziet) en de achterraampjes konden niet uitgezet worden).
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
Bericht
door Martien_96V4 » ma 31 dec, 2007 15:16
Ik heb dezelfde deurafdichting en vaste achterramen in mijn zweedse 96. Tevens was er een aansluiting voor koelwaterverwarming aanwezig. Deze heb ik verwijderd. Dit was een verwarmingselement van 500 W. in de linker cilinderkop, op de plaats van een vriesdop.
-
N207
- Donateur

Bericht
door N207 » ma 31 dec, 2007 17:40
Zoals op de foto in de openingspost in dit topic te zien is hebben wij geen "arctische afdichting" bij de deuren. De achetrraampjes kunnen ook niet open. Ook de onze is een Zweedse import
viewtopic.php?t=31394.
Op het stickertje, op wat ik voor het gemak maar de "autopapieren-houder" noem, staat overigens de naam van de eerste eigenaar ingeponst. En de plaats waar deze man woonde (Västerås).