Ik ben mezelf een beetje aan het orienteren op een Saab 96. Ik heb dit altijd al een fantastisch mooie auto gevonden en ben van plan er in de toekomst één te gaan kopen.
Een vroege 96 is natuurlijk het mooist, maar een twee-takt is voor mij momenteel niet helemaal interessant genoeg (is natuurlijk wel geweldig dat gepruttel en gerook), dit voornamelijk ivm met de financien.
Nou ben ik een beetje op zoek naar een 96 V4 en ik hang nog een beetje tussen een van de latere modellen met de zwart kunstof bumpers:

of de iets vroegere:
Wat ik nu precies het mooist vind daar ben ik nog niet helemaal uit.
Nu hoef ik niet meteen allemaal links te ontvangen van waar er 1 te koop staat, maar ik zou graag een advies willen omtrent de technische zaken waar ik op moet letten bij aankoop en zaken die van belang zijn voor het rijden en onderhouden van zo'n auto.
Ik ben zelf redelijk handig en technisch aangelegd en als dat een tweede auto is kan ik ook nog iets proberen, als het niet lukt dan heb ik mijn 900 nog altijd om mij te verplaatsen (dat is de reden dat ik het onderhoud van mijn 900 veelal uitbesteed).
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!
Greetz,
Dennis