Stuggere veren voor een 96

1967-1980
Plaats reactie
Veefour
Geregistreerd lid

Stuggere veren voor een 96

Bericht door Veefour » zo 09 dec, 2007 21:44

Heeft iemand op het forum ervaring met het vervangen van de veren van een 96 door stuggere veren? Om rallies te gaan rijden wil ik mijn 96 niet verlagen maar wel stugger laten afveren.

Ik heb ooit al eens achterveren van een 95 gemonteerd [0,5 mm dikker volgens de gegevens van Saab] maar dat maakte niet veel verschil.

Misschien kun je de voorveren iets inkorten en dan achter plaatsen, maar dan moet je ook bij de voorveren nog iets doen. Van een 99/900 misschien?

Of weet iemand een adres voor nieuwe rallyveren?

Wie heeft hier al eens mee geexperimenteerd?
:?:
Erik

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 09 dec, 2007 22:28

Rallyveren staan met regelmaat op www.tradera.se, samen met een hoop ander zeldzaam spul waar je de tranen van in de ogen krijgt en spijt dat je weer de lotto niet hebt gewonnen :cry: .

Alex

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 09 dec, 2007 22:32

Alex B schreef:Rallyveren staan met regelmaat op www.tradera.se ,....
Ik heb de komma effe verplaatst, in het gequote gedeelte, waardoor de link alsnog werkt. :wink:

ad
Geregistreerd lid

stuggere 96

Bericht door ad » ma 10 dec, 2007 13:15

Je kunt de voorveren van de 96, iets ingekort achter zetten. Een andere optie is het gebruiken van de veren van de eerste types 99. Die passen. Wat heel goed werkt is het monteren van KYB gasschokbrekers. Zijn dubbel werkend en maken de auto's iets stugger. Ik heb ook eerst overwogen er zwaardere veren onder te zetten, maar na montage van de KYB's vind ik dit niet meer noodzakelijk. De wegligging is zeker 25%, zo niet meer, verbeterd.
Heb je voor wel een stabilisatorstang??
Voordat je je in het veren-avontuur stort nodig ik je uit eens een stukje te komen sturen met mijn rally 96. Dan ervaar je zelf wat die KYB's en een stabilisatorstang doen.

ad

Veefour
Geregistreerd lid

Bericht door Veefour » wo 12 dec, 2007 21:44

Ik heb inderdaad ook al een stabilisatorstang en Bilstein rallydempers klaarliggen. Misschien moet ik dat eerst eens proberen en dan bedenken of verdere versteviging nodig is?

Ik wel best wel eens in je 96 een paar bochten sturen! Zal je wel even een pb-tje sturen als ik in de buurt van Arnhem ben.

Erik

ad
Geregistreerd lid

veren 96

Bericht door ad » vr 14 dec, 2007 21:45

Bilteins zijn wel kei en kei hard. Niet erg lekker bij onverhard! Of heb je instelbare???

ad

Plaats reactie