tankblokkade

1967-1980
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

tankblokkade

Bericht door Alex B » ma 21 jan, 2008 14:58

Ik ben begonnen de 96 in weer iets rijwaardiger staat te brengen en in mijn poging weer benzine naar de motor aangevoerd te krijgen stuitte ik op het feit dat ik geen benzine uit de leiding kon krijgen. Ik heb de slang onder de achterbank losgehaald en geprobeerd met zuigen en blazen (blazen met een compressor) beweging in de benzinestroom te krijgen, maar geen resultaat. Bij het poeren met een flexibel stuk staaldraad direct in de tankaansluiting liep dat op een gegeven moment vast. Voor zover ik heb kunnen zien door het gat van de tankvlotter zit er geen roest in de tank (al kan je door dat gaatje niet al te veel zien). En dan hier de vragen voor de geleerden die wel eens in een tank hebben gekeken: Zit er in de aanzuigmond soms een terugslagklepje? Zit het begin van de aanzuigmond horizontaal boven de tankbodem of zit er nog een bocht in? Hoe hoog zit de aanzuigmond boven de tankbodem? Moet ik mij geestelijk voorbereiden op het uit de auto moeten halen van de tank?

Bij voorbaat allen dank,

Alex

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » ma 21 jan, 2008 21:16

Volgens mij zit er niets in de leiding of tank. Bij de 96V4 kan ik vanaf de benzinepomp naar de tank blazen. Verder geen idee. Nog nooit in de tank gekeken. :oops:

Plaats reactie