Vanavond alle zekeringen eens nagelopen. En ja hoor: volgens opgave uit de Haynes-bijbel zou er overal een 8 Amp. zekering in moeten. En bij zekering 7 voor de kachel-ventilator vond ik er eentje van 25 Amp! Nog niet vervangen, alleen maar verwijderd. Morgen eerst een stelletje nieuwe zekeringen kopen en eens mee gaan klussen.
De clignoteur is erg l-a-n-g-z-a-a-m... Ik hoopte dat het schoonmaken van de zekeringen wat zou helpen. Niet dus. Heeft iemand een idee hoe ik dat deel wat sneller kan laten werken?
En ik ben op zoek naar een fatsoenlijk leesbare versie van het bedradingsschema! Dat schema in Haynes is té onduidelijk om te begrijpen. Ik herinner me een veel duidelijker schema bij mijn vorige 96. Waarschijnlijk stond dat in het instructieboekje. Komt iemand dat bekend voor?
Als iemand een PDF van het instructieboekje voor 1971 heeft, houd ik me aanbevolen!
Menno
De clignoteur sneller laten werken; en meer elektra.
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Van invloed op de knipperfrequentie is of je de juiste lampjes gebruikt hebt (juiste vermogen in Watt en bijbehorende weerstand, denk maar eens aan het stijgen van de knipperfreqentie als er een lampje defect is) en of er overgangsweerstanden in de verbiondingen, evt kabels van het electrisch circuit zitten.
Waarden van de lampjes vergelijken met standaard dus en zonodig uitwisselen tegen de juiste en daarna de bekabeling en lampvoetjes op slechte verbinding/corrosie controleren. WD40 oid gebruiken.
Cornell
Waarden van de lampjes vergelijken met standaard dus en zonodig uitwisselen tegen de juiste en daarna de bekabeling en lampvoetjes op slechte verbinding/corrosie controleren. WD40 oid gebruiken.
Cornell
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Als je er een scan van maakt, kun je op het scherm inzoomen of op A3 afdrukken, wordt het een stuk duidelijker.MvR schreef:...ik ben op zoek naar een fatsoenlijk leesbare versie van het bedradingsschema! Dat schema in Haynes is té onduidelijk om te begrijpen.
Alleen als je nog een 'ouderwets' knipperrelais hebt, met een bimetaaltje er in. De modernere, elektronische, knipperen altijd met dezelfde snelheid.sb153b schreef:Van invloed op de knipperfrequentie is of je de juiste lampjes gebruikt hebt...
Relais vervangen, is een standaard ding, maar oude meenemen of meteen bij de winkel proberen want er zijn typen met andere volgorde van aansluiting... en dan werkt het niet.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Re: De clignoteur sneller laten werken; en meer elektra.
ik heb er een van 69. er zal niet veel verschil in zitten.MvR schreef:
Als iemand een PDF van het instructieboekje voor 1971 heeft, houd ik me aanbevolen!
(ik heb geen: achteruitrijlampen, mistlamp, koplampwissers, stoelverwarming)
als je belangstelling hebt wil ik hem wel even inscannen. (op mijn werk)
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid