Na jaren meerdere citroen 2cv's op te knappen en de schuur inmiddels al vol staat met lelijke eendjes, wil ik wel eens wat anders. Als dagelijkse auto staat een 9-3 voor de deur. Dus de stap naar een zweeds klassieker is snel gezet. De Saab Sonett III vind ik al jaren een heel mooi model
Op dit moment ben ik mij aan het orienteren.
Wie heeft er tips en adviezen op de onderstaande zaken:
Waar moet je opletten bij de aankoop?
Wat zijn de zwakke plekken? (Roest en techniek)
Zijn er nog veel reserve onderdelen?
Wie weet een Saab Sonett te koop?
Pas ik met mijn 1,95 in de auto?
MVG Hero Havenga
Koopadvies Saab Sonett III
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Koopadvies Saab Sonett III
Dat de auto compleet is. Ontbrekende specifieke Sonett delen zijn moeilijk te vinden, zeker in NL.herohavenga schreef:Waar moet je opletten bij de aankoop?
De techniek is hetzelfde als van de 95/96, met roest op dezelfde plaatsen, zie hier. De body is van glasvezel, dus geen roest, maar kan wel kapot...Wat zijn de zwakke plekken? (Roest en techniek)
Voor het 96 deel is dat geen groot probleem. De Zweedse Sonett club heeft ook nog onderdelen, moet je wel lid van zijn.Zijn er nog veel reserve onderdelen?
Bij http://www.Hofman.nl in Leek stonden tot kort geleden nog twee opknappers te koop, zie ook modules.php?set_albumName=album570&op=m ... _album.phpWie weet een Saab Sonett te koop?
en viewtopic.php?t=26458
Nee...Pas ik met mijn 1,95 in de auto?
Ik ben 1,80 en ik heb nog 1 cm tussen mijn hoofd en het dak...
'Havenga' klinkt Fries/Gronings... (is wel handig om je woonplaats in je profiel te zetten...). Kom maar eens langs, dan kun je proefzitten.
-
bert knip
- Donateur (9x)

Hoi Hero, Ik ben 1m 89 en pas prima in een sonett.
Ik rijd al vanaf 1990 dagelijks in mijn sonett III. ook heb ik een sonett II
maar die moet nog naar de RDW.
Onderdelen zijn vrij lastig, behalve de onderdelen die ook in saab 96
zitten zoals motor en versnellingsbak.
Lastige delen zijn ramen, hoofdremcylinder, deuren en dashbord delen.
Het goede nieuws is dat ik net terug ben uit de VS en daar een grote
voorraad onderdelen gekocht heb zowel van sonett II als III.
Ook heb ik een complete sonett II,kleur geel, in prima staat gekocht.
en twee sonett III een uit californie en een uit florida.
Autos en onderdelen komen eind maart aan, dus mocht je interesse hebben hoor of lees ik het wel . Groeten Bert
Ik rijd al vanaf 1990 dagelijks in mijn sonett III. ook heb ik een sonett II
maar die moet nog naar de RDW.
Onderdelen zijn vrij lastig, behalve de onderdelen die ook in saab 96
zitten zoals motor en versnellingsbak.
Lastige delen zijn ramen, hoofdremcylinder, deuren en dashbord delen.
Het goede nieuws is dat ik net terug ben uit de VS en daar een grote
voorraad onderdelen gekocht heb zowel van sonett II als III.
Ook heb ik een complete sonett II,kleur geel, in prima staat gekocht.
en twee sonett III een uit californie en een uit florida.
Autos en onderdelen komen eind maart aan, dus mocht je interesse hebben hoor of lees ik het wel . Groeten Bert
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Wat ik heb gelezen om met lengtes van boven de 1,80 toch in een Sonett te passen is door de stoel wat schuiner naar achteren te zetten. Aan de voorkant van de stoel werd dan ergens iets verlengd door een extra blokje tussen te voegen. Ik weet niet meer of het onder de stoelrails op de bodem was of de rails aan de stoel (lekker duidelijk verhaal weer
).
Alex
Alex
-
klaasj
- Donateur (8x)

ik heb jarenlang in de blauwe sonnet gereden. ging krapaan met mijn lengte van 190. pastnet. je kunt inderdaad de stoel wel iets verbouwen en lager op de vloer laten komen. qua lengte zit beenruimte kan het ook net. soms iets last met schakelen terug naar 2. wel een superauto om lekker in te scheuren. ik zou zeggen zoek een forumlid met een sonnet en ga een keer test zitten. mbt de onderdelen ben ik nooit in de problemen gekomen. er is voor de rempomp een complete revisie set te koop. andere delen is gewoon 96. het aanbod van het medeforum lid is best interessant. lijken mij 3 mooie auto's succes.
-
jota
- Geregistreerd lid
lang in een sonett
Hero,
Ik heb een oranje sonett van 1971. Hij is in nette staat en evt. te koop.
Je mag gerust een keer naar dalfsen komen om te testen hoe het is in zo´n machientje te rijden.
Ik heb een oranje sonett van 1971. Hij is in nette staat en evt. te koop.
Je mag gerust een keer naar dalfsen komen om te testen hoe het is in zo´n machientje te rijden.