sierstrip verwijderen

1967-1980
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

sierstrip verwijderen

Bericht door Alex B » wo 13 feb, 2008 22:38

Soms loop je na jaren eigenaarschap van een auto toch nog tegen iets op dat je nog niet eerder bij de hand hebt gehad. In dit geval het verwijderen van de sierstrip op een 96-deur. Ik heb de indruk dat je hiervoor de metalen strip die in het rubber geklemd zit moet verwijderen zodat je bij de plastic pennen kunt komen waarmee de strip in de deur vast zit. Klopt dat en zo ja, wat is de beste manier om dat te doen? Schroevendraaier er achter en voorzichtig het midden uitbuigen zodat ie los komt uit de groeven?

Alex

wlkts
Geregistreerd lid

Bericht door wlkts » do 14 feb, 2008 0:04

Het is weer lang geleden dat ik de binnenkant van m'n portier heb gezien heb maar herinner me dat ik daar met tectyl bezig ben geweest en meen dat er inderdaad pennetjes zijn gebruikt.

Ik zou de portierbekleding loshalen en de pinnetjes van binnen uit naar buiten duwen. Duwen gaat beheerster dan trekken.
Het plastic van de strip kan weleens stug geworden zijn en de metalen strip is dun en kwetsbaar.

Ik heb weleens een 96 gezien waarbij de strips opnieuw bevestigd waren met dubbelzijdig tape. Om beschadigingen van de lak en dus roest te voorkomen. Mischien kan iemand daar meer over vertellen?
Ik heb het saab plaatje - op het voorspatbord ter hoogte van die strip - ook geplakt. Zit er nu zo'n halfjaartje op en nog steeds stevig vast.
Succes.
W

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 14 feb, 2008 0:45

Schroevendraaier er achter en voorzichtig het midden uitbuigen zodat ie los komt uit de groeven?
NEE! (en nu weer in letters van normale grootte) Als je dat doet, beschadig je de metalen strip. Ik heb zo'n 25 jaar geleden wel eens een deur laten spuiten. 't Is dus even geleden: Als ik me goed herinner, kun ja aan de uiteinden (kopse kanten) van de strips de kleine zwarte afdekplaatjes weghalen en dan schuif / trek je de strip er gewoon -voorzichtig en met beleid) uit. Kijk uit als je de strip terugplaatst: je knakt 'm wel snel.

Menno

(deur laten spuiten kwam door een Ford Capri die geen voorrang gaf. Schade: linker blinker kapot, kras op het linker voorscherm en linker deur. Ford Capri was zijn rechter voorwielophanging kwijt en moest worden afgesleept :applause: )

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » do 14 feb, 2008 1:28

tip van mvr is goed. rond de plastic buisje waar de pennetjes van de strip inkomen is vaak roestvorming. met een houten spatel kun je de strip rustig verwijderen. als je ook de houdertjes van de pennetjes in de deur wilt verwijderen moet je inderdaad de binnen bekleding verwijderen. ik weet niet zeker of leo borsboom nog nieuwe heeft. opplakken is zeker niet verkeerd maar dan moet je wel de gaatjes allemaal dichten om roestproblemen in de toekomst te voorkomen.

Plaats reactie