Aanschaf van een Saab 96 ?
-
Willy en Peter
- Geregistreerd lid
Aanschaf van een Saab 96 ?
Aanstaande vrijdag gaan we kijken naar een Saab 96 uit 1975. Volgens de (particuliere) verkoper heeft de auto de hele winter stilgestaan. Aangezien de APK geldig was tot november 2005 (!) hebben we het vermoeden dat de auto al veel langer stilstaat. De motor en versnellingsbak zouden "in goede staat" zijn.
Wie heeft er tips voor ons om op te letten? En wat mag zoiets kosten?
Oh ja, de carrosserie heeft best wel veel aandacht nodig.
Wie heeft er tips voor ons om op te letten? En wat mag zoiets kosten?
Oh ja, de carrosserie heeft best wel veel aandacht nodig.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Aanschaf van een Saab 96 ?
viewtopic.php?t=13723Willy en Peter schreef:Aanstaande vrijdag gaan we kijken naar een Saab 96 ... Wie heeft er tips voor ons om op te letten?
Kosten, tja... ergens tussen de 500 en 3000 euro?En wat mag zoiets kosten? Oh ja, de carrosserie heeft best wel veel aandacht nodig.
Waar staat die auto?
-
Willy en Peter
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de tips.

Hoezo, heb je ook interesse?72sonett3 schreef:Waar staat die auto?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Nee, niet om hem te kopen, maar als het in de buurt van Groningen/Leek is, wil ik er ook wel een blik op werpen... Hoewel, vrijdag werk ik...Willy en Peter schreef:Hoezo, heb je ook interesse?
-
klaasj
- Donateur (8x)

ik heb al vrij veel 96 ers gekocht. altijd op het scheiden van de markt. ik geef nooit meer als 500 euro en dan moet het best nog aardig in orde zijn. motor en versnellingsbak is moeilijk op te vertrouwen. een bak kost 500 euro. motor revisie tikt nog steviger door. los van remmerij etc de carroserie kent natuurlijk veel zwakke plekken en laswerk is duur als je het niet zelf kunt doen. ook het spuiten tikt lekker aan. onderdelen zijn wel verkrijgbaar maar spaarzaam. wat zoek je precies. ik heb ook nog wel iets als je wat specifieker bent. je betaald dan zeker niet teveel geld.
het gaat mij erom om zoveel mogelijk auto's te laten lopen en niet slopen.
het gaat mij erom om zoveel mogelijk auto's te laten lopen en niet slopen.
-
exvw
- Geregistreerd lid
saab 96 goes
Hallo allemaal. Ook ik ga op een Saab 96 af.
Hij staat op Speurders te koop voor 500. lijkt me niet teveel. Ga het weekend kijken.
Is nog gekeurd. Kent iemand deze auto misschien?
Kenteken te lezen op de foto op speurders, onder klassiekers en oldtimers, is 84-hz-07
Zijn de onderdelenprijzen echt zo hoog? Las ergens in het forum dat alleen een versnell bak al 500 is?
De motor is toch Ford, de bak ook?
Hij staat op Speurders te koop voor 500. lijkt me niet teveel. Ga het weekend kijken.
Is nog gekeurd. Kent iemand deze auto misschien?
Kenteken te lezen op de foto op speurders, onder klassiekers en oldtimers, is 84-hz-07
Zijn de onderdelenprijzen echt zo hoog? Las ergens in het forum dat alleen een versnell bak al 500 is?
De motor is toch Ford, de bak ook?
-
exvw
- Geregistreerd lid
-
Willy en Peter
- Geregistreerd lid
We zijn vanmiddag wezen kijken maar we hebben de auto niet gekocht. De beste man vroeg 1250,- en zakte een minuut later al naar 1000,-. Maar lager ging-ie niet. Op zich wel een nette prijs voor deze auto, maar 't is niet wat we zoeken.
De auto startte direct (wel met startkabels) en het oliedruklampje ging direct uit. Het interieur is best netjes. De bodem leek hard op de kritieke punten (o.a. kriksteunen, achterste schokdemperbevestigingspunten). Volgens de verkoper komt-ie zo weer door de APK. Mwah, da's iets te optimistisch waarschijnlijk....
Als er andere liefhebbers zijn stuur dan maar een PB'tje, dan krijg je z'n naam, adres en telefoonnummer (daar weet-ie van).
Hier nog wat foto's:

De auto startte direct (wel met startkabels) en het oliedruklampje ging direct uit. Het interieur is best netjes. De bodem leek hard op de kritieke punten (o.a. kriksteunen, achterste schokdemperbevestigingspunten). Volgens de verkoper komt-ie zo weer door de APK. Mwah, da's iets te optimistisch waarschijnlijk....
Als er andere liefhebbers zijn stuur dan maar een PB'tje, dan krijg je z'n naam, adres en telefoonnummer (daar weet-ie van).
Hier nog wat foto's:

-
MvR
- Geregistreerd lid
Op foto's is het altijd moeilijk te zeggen. Het is duidelijk dat er in het verleden wel het een en ander gespoten is: bijv. de steun boven de dynamo is hier wit, moet zwart zijn.
Wat heeft juliie uiteindelijk doen besluiten de auto niet te kopen?
Op -alweer- de foto's afgaand, is deze wel erg aardig! viewtopic.php?t=36694 Voor ongeveer hetzelfde bedrag als de auto die je vandaag hebt gezien!
P.s> Wat doet die slang van onder het luchtfilter naar het rechter binnenscherm? Overloop van de carburateur o.i.d.?
Menno
Wat heeft juliie uiteindelijk doen besluiten de auto niet te kopen?
Op -alweer- de foto's afgaand, is deze wel erg aardig! viewtopic.php?t=36694 Voor ongeveer hetzelfde bedrag als de auto die je vandaag hebt gezien!
P.s> Wat doet die slang van onder het luchtfilter naar het rechter binnenscherm? Overloop van de carburateur o.i.d.?
Menno
-
Willy en Peter
- Geregistreerd lid
De reden dat we hem niet hebben gekocht is dat we een 96 zoeken waar veel aan opgeknapt moet worden. Deze is eigenlijk te goed voor ons.....Vandaar de prijs ook natuurlijk, op zich geen gek bedrag voor een 96 in deze staat, maar boven het (onszelf opgelegde) budget.
Wat die Zweedse betreft, tja die staat wel een beetje ver weg.....
We zoeken rustig verder, we hebben geen haast.
Wat die Zweedse betreft, tja die staat wel een beetje ver weg.....
We zoeken rustig verder, we hebben geen haast.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja, ook de plastic biezen van de spatborden en de bouten waar ze mee vastzitten zijn meegespoten... Onder de motorkap en in de bagageruimte is wel alles wit, dus dat zal wel de originele kleur zijn.MvR schreef:...Het is duidelijk dat er in het verleden wel het een en ander gespoten is: bijv. de steun boven de dynamo is hier wit, moet zwart zijn.
Op de laatste foto is onder de luchtinlaat een roeststreep te zien, het brandschot/paravaan zal daar wel compleet doorgeroest zijn.
Zonder de auto verder gezien te hebben en als er een nieuwe accu bij zit, lijkt mij 1000 euro geen slechte startprijs, maar ik zou daar zeker nog wat af proberen te krijgen. Als je deze auto zou 'ontmantelen' om te restaureren dan kom je ongetwijfeld nog meer rottigheid tegen.
Je kunt ook nog dichter bij huis gaan kijken, bij vd Laan in Overschild of Anton Potze in Ter Apel, daar staat ook altijd nog wel een aantal projectauto's.Willy en Peter schreef:...we een 96 zoeken waar veel aan opgeknapt moet worden. ... Wat die Zweedse betreft, tja die staat wel een beetje ver weg.....
Of misschien is deze Belgische voor 400 euro dan iets?

-
klaasj
- Donateur (8x)