...Neem dan meteen zo een plastic kap mee
Ik had 'm nog niet eens gemist. Wrs. omdat mijn vorige 96 er nooit een had (even gekeken op een oude foto).
In Dalfsen lagen er nog een paar in een krat! Een mooie meegenomen, samen met 4 bouten waarmee de remklauwen vastgezet worden (Sonett) en... een goed werkende kachelkraan. Samen voor een heel redelijk bedrag!
Klussen aan mijn 96? Eigenlijk geen noodzakelijke dingen. De auto rijdt prima. Maar goed, wat ik nog wil doen:
- Nieuwe schokbrekers plaatsen ( 4 nieuwe Monroe's: 2 voor, 2 achter, samen 200 euro. Kan ik niet voor naar Piershil rijden!) De oude -die nog goed genoeg zijn- onder de Sonett zetten. Reden: de 96 rijdt meer kms. dan de Sonett.
- Reserve radiator van een derde koelrij laten voorzien. Moet ik nog offertes voor vragen.
- Rode koelvin met poelie overzetten (deze poelie schijnt iets minder ver uit te steken. Klopt dat?)
- Kachelkraan vervangen. Doe ik als de radiator er in gaat. Overigens heb ik nog niet het nut van de thermostaat-draad door. Het is toch gewoon open-en-dicht-bediening !?
Hoe kun je zien of de juiste dop op het expansievat zit? Bij mijn reserve-radiator zat ook een heel vies expansievat met een stevig sluitende dop. Goed schoongemaakt en op zoek naar merktekens. Op 1 oortje staat '1000' op het andere oortje iets van 'PH (of PJ)21'
Trouwens, in dat vieze expansievatje zit een slijmerig soort kalkaanslag. Ik denk aan Melita ontkalker om het vaatje schoon te krijgen. Keukenazijn werkte niet.
Menno