Tankblokkade

1967-1980
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

Tankblokkade

Bericht door Alex B » do 01 mei, 2008 21:11

Van m'n al meer dan 5 jaar durende 96 5-jarenproject is de aanzuigbuis in de tank verstopt. In een poging dit te verhelpen heb ik de tank uit de auto gehaald en heb ik een eerste blik geworpen door het gat waar de zender van de benzinemeter in zit. Helaas is daar niet al te veel te zien. De tank is prachtig roestvrij, maar naar het midden toe zit een schot waardoor de aanzuigbuis uit het zicht verdwijnt :evil: . Het einde van de aanzuigbuis is dus niet te zien. Het gaatje van de aftapplug is te klein om doorheen te kunnen kijken en om een hoekje kijken door de aansluitpijp is helaas ook wat lastig. Weet iemand hoe de aanzuigbuis eindigt in de tank, verticaal of horizontaal? Ik heb al met een stuk flexibel staaldraad in de pijp zitten poeren, maar op een gegeven moment loopt dat vast. Ik weet niet of dat alleen de blokkade is of dat ik dan op de bodem van de tank zit (in geval van verticaal eindigen). Wie o wie weet hier meer van?

Alex

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Tankblokkade

Bericht door 72sonett3 » do 01 mei, 2008 21:28

Alex B schreef:...Ik weet niet of dat alleen de blokkade is of dat ik dan op de bodem van de tank zit...
Ik heb dit probleem nog nooit gehad en ook nog nooit een tank opengemaakt... maar als de op de aansluiting blaast, is het dan open? Dat zou betekenen dat het pijpje open is en dat de draad op de bodem stuit. Ik zou verwachten dat het pijpje vertikaal staat.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » do 01 mei, 2008 22:24

Ik heb de compressor met 8 bar op de aansluiting gezet en er gebeurde niks, dus er zit iets niet jofel. Wat je door het gat van de benzinemeterzender ziet is dat het pijpje met een bocht door het tussenschot verdwijnt. Het kan heel goed zijn dat het pijpje aan de andere kant weer terugbuigt en verticaal eindigt en dat de staaldraad te stijf was om die dubbele bocht te nemen. Ik heb gisteren wat kruipolie ingespoten en ga morgen nog eens met de compressor proberen of dat wat heeft geholpen. En ik ga nog maar weer eens een beetje prikken met de staaldraad. Misschien dat ie aangesloten op de boormachine met langzaam draaien de bocht om komt. Wordt vervolgd.

Alex

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » vr 02 mei, 2008 20:16

Probleem opgelost; ik kan weer eens trots zijn op mezelf :applause: . De truc met het flexibele staaldraad ronddraaien met behulp van de boormachine werkte perfect. Op die manier kwam de draad alle bochten om. Toen ik de draad weer terugtrok zaten er op het einde twee smeerachtige vlekken die er niet zo makkelijk af gingen. Mogelijk dat de benzine is gaan vergummen. Nadat de boel was doorgeprikt heb ik het uiteinde van de staaldraad een beetje omgebogen en hem scherp geslepen en daarna ben ik er nog eens de pijp mee ingegaan. Je hoorde hem toen goed langs de randen gaan want het gaf aardig kabaal.

Met de tank van de plaats kwam de nodige plaatwerknarigheid in zicht. De linker hoek van de bodem vertoont gaatjes en een heleboel roest. Onder de strook afdichtkit is de boel lekker gaan roesten. Tijd voor een zandstraler. Zou ik die aan m'n vriendin voor haar verjaardag kunnen geven :wink: ? Ze is eerder jarig dan ik.

Alex

Plaats reactie