Beste Forummers,
Bij mijn 96V4 kan ik het warm/koud schuifje van de kachel niet meer helemaal naar koud schuiven. Hierdoor blijft de kachel warme lucht blazen.
Ik heb al smeermiddel bij de kabel gespoten, maar zonder resultaat.
Weet iemand hoe je die kabel af kunt stellen/smeren bijstellen?
Alvast bedankt,
Ioanum
Kachel blijft aan staan in de zomer.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Kachel blijft aan staan in de zomer.
Onder het ventalatorhuis, boven de versnellingsbak, zit een thermostaatkraan die bediend wordt door de kabel. Daar kun je met een schroef en een klemmetje de kabellengte en daarmee de stand van de klep afstellen. Het kan ook zijn dat de kraan vast zit...ioanum schreef:Bij mijn 96V4 kan ik het warm/koud schuifje van de kachel niet meer helemaal naar koud schuiven.
...hoe je die kabel af kunt stellen/smeren bijstellen?
-
ioanum
- Geregistreerd lid
Beste 72sonett3,
Bedankt voor je antwoord, ik heb dat grijze plastic omhulsel proberen los te schroeven (twee schroeven boven en twee onder), maar de onderste schroeven daar kom ik bijna niet bij en ik dacht ik vraag het eerst eens aan de medeforummers.
Het klopt dus dat je het omhulsel los moet schroeven en dan de kabel afstellen? En hoef je alleen die vier schroeven los te draaien of moet er nog meer los?
Alvast bedankt,
Ioanum
Bedankt voor je antwoord, ik heb dat grijze plastic omhulsel proberen los te schroeven (twee schroeven boven en twee onder), maar de onderste schroeven daar kom ik bijna niet bij en ik dacht ik vraag het eerst eens aan de medeforummers.
Het klopt dus dat je het omhulsel los moet schroeven en dan de kabel afstellen? En hoef je alleen die vier schroeven los te draaien of moet er nog meer los?
Alvast bedankt,
Ioanum
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Nee, helaas... de kabel zit aan de linkerkant van het grijze plastic kapje met één schroefje en een klemmetje vast. Als je het schroefje een slag losdraait, kun je de geribbelde (buiten)kabel iets in- of uitschuiven, waarmee ook de uiterste stand van het knopje op het dashbord verandert.ioanum schreef:...Het klopt dus dat je het omhulsel los moet schroeven en dan de kabel afstellen?
Je kunt/moet het kapje met die 4 schroefjes (en twee plaatjes) dus laten zitten. De onderkant van het kapje is open, je kunt ook op de tast met je vingers proberen om de kraan nog wat verder open/dicht te drukken.
(Met een 'spiegel op een stokje' kun je er onder kijken.)