High Volume oliepompen.

1967-1980
Plaats reactie
Tjeho
Geregistreerd lid

High Volume oliepompen.

Bericht door Tjeho » zo 22 jun, 2008 22:29

Op de engelse en amerikaanse forums lees ik dat men geregeld gebruik maakt van High Volume oilpumps. Heeft iemand hier ervaring mee?

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: High Volume oliepompen.

Bericht door 72sonett3 » zo 22 jun, 2008 22:58

Tjeho schreef:... High Volume oilpumps. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb er één in mijn Sonett motor zitten. De oliedruk is normaal (hoog) maar ik heb er ook nieuwe lagers in zitten, dus dat is te verwachten. Het leek mij wel een goed plan om zo een pomp te monteren in een wat opgevoerde motor, er moest toch een nieuwe pomp in, dus waarom niet meteen zo een HV pomp. Voor de kosten maakt het niet veel uit.

Tjeho
Geregistreerd lid

Bericht door Tjeho » zo 22 jun, 2008 23:38

Het leek mij wel een goed plan om zo een pomp te monteren in een wat opgevoerde motor
Heb je de originele aandrijfas(je) weer gebruikt? Of een zwaardere uitviering? In nederland gekocht of in de USA?

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 23 jun, 2008 1:02

Tjeho schreef:Heb je de originele aandrijfas(je) weer gebruikt? Of een zwaardere uitviering? In nederland gekocht of in de USA?
Een nieuw origineel aandrijfasje (ooit eens gekocht bij een Saab evenement in Zweden).
De HV pomp heb ik gekocht bij Jack Lawrence van Motor Sports Services (MSS) in de VS (samen met nieuwe balansaslagers). Die HV pomp is daar vrij standaard, zit ook op andere Ford (V6) motoren heb ik begrepen.

Tjeho
Geregistreerd lid

Bericht door Tjeho » ma 23 jun, 2008 8:38

zit ook op andere Ford (V6) motoren heb ik begrepen
Melling High Volume replacement oil pump to fit Ford and Mercury cars and Ford trucks with the 2.8L(171ci) engines in the following applications; 74-79 Ford/Mercury cars with the 2.8L engine and 83-86 Ford Ranger,Bronco and Aerostar with the 2.8L engine :wink:

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 23 jun, 2008 14:33

Op Ebay Duitsland zie je ze ook wel eens voor V6-en. Er is ook iemand die daar af en toe adverteert met een setje waarmee je de oliedruk kunt verhogen; bestaat uit een stuggere veer en nog wat onderdeeltjes.

Alex

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 23 jun, 2008 14:38

Zit er eigenlijk nog een nadeel aan hoge oliedruk?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 23 jun, 2008 14:55

Hogere oliedruk is warmere olie??? Leg uit.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 23 jun, 2008 18:10

Wat gebeurt er als de overdruk klep niet open gaat... en de oliedruk te hoog op loopt? Puur hypothetisch... ik leer graag wat bij.

Plaats reactie