broodje aap?

1967-1980
Plaats reactie
ari96
Geregistreerd lid

broodje aap?

Bericht door ari96 » ma 07 jul, 2008 22:43

Laatst hoor ik over het feit dat de RDW alleen oldtimers duldt als tweede auto. Met andere woorden, wanneer je alleen een oldtimer rijdt en daarnaast geen andere auto waarvoor je wel wegenbelasting betaald, loop je het risico een aanslag te krijgen.

Bij het RDW.nl kan ik hier niets over terug vinden maar de man was overtuigd van de situatie omdat een vriend een fikse boete heeft op gelopen.

Misschien gewoon voor iets anders...hoop ik.... ?

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: broodje aap?

Bericht door 72sonett3 » ma 07 jul, 2008 22:46

ari96 schreef:Misschien gewoon voor iets anders...hoop ik.... ?
Ja, broodje aap...
Sommige verzekeringen eisen soms wel dat je voor een oldtimerverzekering een andere 'dagelijkse' auto er bij hebt.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 07 jul, 2008 22:48

het zou wel in de geest van de "oldtimer vrijstelling" zijn, de regeling was ooit bedoeld voor hobbymatige houden van een klassieker, een klassieker als daily driver voldoet daar eigenlijk niet aan

Geert9000cse1997
Geregistreerd lid

Bericht door Geert9000cse1997 » ma 07 jul, 2008 22:51

het zou wel in de geest van de "oldtimer vrijstelling" zijn, de regeling was ooit bedoeld voor hobbymatige houden van een klassieker, een klassieker als daily driver voldoet daar eigenlijk niet aan
Breng ze in "Den Haag" maar niet op het idee.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 07 jul, 2008 22:55

Geert9000cse1997 schreef:
Breng ze in "Den Haag" maar niet op het idee.
dat idee hebben ze vast zelf al gekregen met een import in 2007 van 150.000 (doorgaans sterk vervuilende) oldtimers waarvan een groot deel als dailydriver dienst doet.

Plaats reactie