oliedruklampje brand soms
-
ammolenaar
- Donateur (2x)

oliedruklampje brand soms
Hallo,
Sinds vorige week brand mijn oliedruklampje zwakjes bij stationair toerental en bochten naar rechts. Bij een bocht naar links blijft het lampje uit. Iemand een idee??
Andy
Sinds vorige week brand mijn oliedruklampje zwakjes bij stationair toerental en bochten naar rechts. Bij een bocht naar links blijft het lampje uit. Iemand een idee??
Andy
-
Tjeho
- Geregistreerd lid
Beetje vreemd dat bij een bocht naar rechts het olie lampje brand en bij een bocht naar links niet. Genoeg olie in het carter?
Olie lampje branden bij stationair toerental kan duiden op versleten lagers.
Ook kan de oliepomp het probleem zijn. Er zit een overdruk ventiel in deze pomp, als er rotzooi tussen het kogeltje (van dit overdruk ventiel) en de zetel zit dan verlies je ook druk.
Hoeveel heeft de motor gelopen, is deze gereviseerd of niet? Allemaal vragen die mee spelen bij het oplossen van het probleem.
Olie lampje branden bij stationair toerental kan duiden op versleten lagers.
Ook kan de oliepomp het probleem zijn. Er zit een overdruk ventiel in deze pomp, als er rotzooi tussen het kogeltje (van dit overdruk ventiel) en de zetel zit dan verlies je ook druk.
Hoeveel heeft de motor gelopen, is deze gereviseerd of niet? Allemaal vragen die mee spelen bij het oplossen van het probleem.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Even simpel beginnen: genoeg olie in de motor? Waarschijnlijk wel.
Maak de contacten van de zender eens goed schoon en of vervang de oliedrukzender eens voordat je drastische maatregelen neemt.
Het zou best wel eens een elektrisch probleem kunnen zijn, eentje die met massa-aansluitingen te maken heeft, bijvoorbeeld.
Menno
Maak de contacten van de zender eens goed schoon en of vervang de oliedrukzender eens voordat je drastische maatregelen neemt.
Het zou best wel eens een elektrisch probleem kunnen zijn, eentje die met massa-aansluitingen te maken heeft, bijvoorbeeld.
Menno
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
oliedruklampje brandt soms
Tjeho schreef:Olie lampje branden bij stationair toerental kan duiden op versleten lagers.
Ja en dan als eerste verdachten de balansaslagers...
Als je eerst een oliedrukmeter monteert, kun je zien wat de oliedruk echt is.
-
ammolenaar
- Donateur (2x)

-
MvR
- Geregistreerd lid
Even een heel grove test: geeft weinig zekerheid (maar misschien wat geruststelling...). Een oliedrukmeter geeft meer duidelijkheid!voordat ik aan de balansaslagers wil denken
Start de motor als hij helemaal koud is. Zodra de motor loopt (en beide controlelampjes uit zijn) zet je 'm weer uit. Een kwestie van een paar tellen dus. Draai het contactsleuteltje onmiddelijk weer in de stand waarbij beide controlelampjes branden. Als alleen het laadlampje brandt en een paar tellen later het oliedruklampje, heb je waarschijnlijk geluk: er was dus al oliedruk in de paar tellen dat de motor draaide; de balansas-lagers hadden dus ook als olie(druk) en zijn er waarschijnlijk nog niet zo slecht aan toe.
PM me als je er niet uitkomt.
Menno
-
ammolenaar
- Donateur (2x)

ppppfffff. Het was draadbreuk!!!. Ik ben los op de classic 900 maar de 96 kost me het nog veel uitzoekerij. Daar waar de druksensor bij de 900 bij het filter zit trof ik hier na lang zoeken de sensor op een heel andere plek aan. Ook moet je toch wat dunnere armen en langere vingers hebben in vergelijking met de 900. Enfin het draad bij de oliesensor was slecht en bijna doorgebroken. Meteen de check gedaan van Menno. Bon!!! Bedankt Menno voor de tip. Stuk gerustgestelder. Blijft een feit dat de koppeling bij lange stukken af en toe vreselijk gaat slippen. Mooi klusje voor binnenkort en krijg ik weer meer ervaring op de 96.
Kom binnenkort wel op de lijn waar ik mijn onderdelen moet halen. Van de site van oldcars.de snap ik niet veel. Ik kan de v4 hier niet op vinden??
Groet,
Andy
Kom binnenkort wel op de lijn waar ik mijn onderdelen moet halen. Van de site van oldcars.de snap ik niet veel. Ik kan de v4 hier niet op vinden??
Groet,
Andy
-
BartVL
- Geregistreerd lid
Oldcars
Hey,
Leuk om horen dat je de oplossing gevonden hebt! Bij Oldcars is het makkelijkst om een mail te sturen waarin je je motornummer vermeld en welke onderdelen je nodig hebt. Ze sturen je enkele dagen later een antwoord. Ik heb daar al verscheidene zaken besteld en ben altijd zeer vriendelijk geholpen!
Nog veel succes!
Bart
Leuk om horen dat je de oplossing gevonden hebt! Bij Oldcars is het makkelijkst om een mail te sturen waarin je je motornummer vermeld en welke onderdelen je nodig hebt. Ze sturen je enkele dagen later een antwoord. Ik heb daar al verscheidene zaken besteld en ben altijd zeer vriendelijk geholpen!
Nog veel succes!
Bart
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Hier;ammolenaar schreef:trof ik hier na lang zoeken de sensor op een heel andere plek aan.
http://www.oldcars.de/shop/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Van de site van oldcars.de snap ik niet veel. Ik kan de v4 hier niet op vinden??
dan zoeken op produktnummer; http://www.oldcars.de/shop/search.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij 'Fahrzeug' zoeken op '17/20M P5' en een trefwoord invullen, b.v. 'Dichtsatz' (pakkingset)
Je vindt dan b.v. http://www.oldcars.de/cgi-bin/shop/shop" onclick="window.open(this.href);return false; ... 02&exact=1