Het leeft nog !

1967-1980
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

Het leeft nog !

Bericht door Alex B » do 24 jul, 2008 23:01

Het is al weer drie en een half jaar geleden dat ik voor het laatst de motor van m'n 96 had laten draaien; schandalig lang, maar een mens heeft wel eens andere prioriteiten in het leven. De auto stond al die tijd droog binnen maar ik had helemaal niks aan conserverende maatregelen genomen, dus je moet maar afwachten wat er gebeurt in zo'n lange tijd. Dat bleek dus erg mee te vallen. Omdat de benzinetank nog niet is teruggeplaatst had ik een slang vanaf de pomp in een jerrycan met verse 98 gehangen. Toen de carburateur geopend en wat kanaaltjes doorgeprikt. Vervolgens niet starten. Ik was nog bang voor de ontsteking want de verdeler was er af geweest, maar met motorstarter sloeg de motor meteen aan, dus dat zat goed. Dus terug naar de carburateur. Deze toen maar helemaal van de motor af gehaald en nog eens onder handen genomen. De acceleratiepomp gaf geen straal en bij het lichten van het pompdekseltje bleek het reservoirtje droog te staan. Toen zag ik in de vlotterkamer onder een dun laagje aanslag het gaatje waardoor de benzine het pompreservoirtje instroomt. Dit doorgeprikt met een staaldraadje van 0,3mm, nog wat kanaaltjes nog eens doorgeraagd en de boel weer teruggezet. Starten en na een tel of tien, ja hoor, daar ging ie weer! Wat hoog in het stationair toerental (gasklep die nog wat blijft hangen, de bus carburatorcleaner kon ik niet zo gauw vinden toen ik de carburateur uit de auto had) maar verder best regelmatig. Toch weer een leuke meevaller. De moraal van dit verhaal? Geen, ik wilde alleen mijn blijdschap even met jullie delen :D .

Alex

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » do 24 jul, 2008 23:22

Heerlijk toch soms, het geluid van een draaiende motor... heb lang geleden een hele tijd een Fiat 126 in de tuin gehad (ons eerste autootje) en elke keer ik 'm opnieuw startte was ik er helemaal vol van. Je verwaarloost dat ding en dan gaat ie gewoon starten... iets wat helemaal niet zo evident was toen ie nog reed, haha. Uiteindelijk toch te lang gewacht en d'r was so wie so nog 't een en 't ander mis, dus uiteindelijk het arme ding maar weggegeven aan een liefhebber van de club. Met gemengde gevoelens staan nawuiven toen ie 'm kwam halen... :?

Plaats reactie