prijs motorrevisie?

1967-1980
Plaats reactie
marcone
Geregistreerd lid

prijs motorrevisie?

Bericht door marcone » za 09 aug, 2008 22:29

hoi!

oke niet gaan gaan schelden.. ik hbe mijn Saab 96 verwaarloosd..te laat olie bij gevuld. Ja het rode lampje brandje al..

maar goed.. de motor begon te tikken. Toevallig reden we net voor een benzinepomp. Auto geparkeerd, 2 liter olie erin. motor gestart. klonk weer goed. na 2 minuten viel ie uit en was met geen mogelijkheid weer te starten. ANWB gebeld. hij probeerde eerst met wat extra stroom op de accu en later met de sleepkabel. motor tikte nog steeds.. afijn.. dood dus..

Auto is inmiddels naar huis gesleept. Vraag is nu: wat nu? Ik kan hem naar mijn lokale monteur brengen. wat is een acceptabele prijs voor een reparatie. Of is er iemand in de buurt van Eindhoven die hem wellicht voor mij kan repareren.

Ik hoor het graag! (en svp niet gaan mopperen.. vul me al l*llig genoeg..)

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » zo 10 aug, 2008 0:59

zal niet op je mopperen, je hebt je lesje wel geleerd denk ik,

zou niet gelijk naar de garage gaan als ik het zo hoor heb de de motor echt in de soep gereden indien de motor "droog" is gelopen moet je denken aan schade aan de krukaslagers etc. eigenlijk alles wat van de oliesmering afhankelijk is is beschadigd, wellicht kun je beter op zoek gaan naar een goede motor en die erin hangen.

weet niet execat wat een revisie kost, maar dat lijkt mij een aardig onkostenplaatje

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » zo 10 aug, 2008 8:23

geert1 schreef:zal niet op je mopperen, je hebt je lesje wel geleerd denk ik,

zou niet gelijk naar de garage gaan als ik het zo hoor heb de de motor echt in de soep gereden indien de motor "droog" is gelopen moet je denken aan schade aan de krukaslagers etc. eigenlijk alles wat van de oliesmering afhankelijk is is beschadigd, wellicht kun je beter op zoek gaan naar een goede motor en die erin hangen.

weet niet execat wat een revisie kost, maar dat lijkt mij een aardig onkostenplaatje
De vraag is ook wat je onder een revisie verstaat.
Je kunt bijvoorbeeld bij Elferink een gereviseerd B-blok of H-blok kopen (800 €), maar net zo goed je eigen blok laten reviseren bij een garage.

Ik heb al vaker prijzen gehoord voor een revisie van 2000 €.
Toen ik ooit eens gepolst heb bij mijn garage, was dat ook het bedrag dat genoemd werd.
Dan mag je wel rekenen op een heel grondige revisie.

Ik denk dat je er goed aan doet om een vervangend blok te zoeken.

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » zo 10 aug, 2008 21:06

probeer eens in contact te komen met Johan Tammeling uit Dalfsen die wil wel eens een goed motorblokje hebben liggen en kan kan hem ook monteren voor een redelijke vergoeding, mail me maar even voor het telefoonnummer g.vis20@kpnplanet.nl :computer1:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 10 aug, 2008 23:24

geert1 schreef:probeer eens in contact te komen met Johan Tammeling
Jota

Hoe handig ben je zelf?
Als het alleen lagers zijn dan valt het mee. Lagers vervangen is niet zo moeilijk; motor er uit, carterpan los, krukaslagers, drijfstanglagers, balansaslagers meteen ook... klaar... :)

Sadelrûker
Geregistreerd lid

Bericht door Sadelrûker » ma 11 aug, 2008 1:10

Ik heb een 5 jaar geleden een complete revisiemotor genomen. Dit was omdat de auto niet meer door de CO test kwam. Blok was compleet uitgewoond.
Toen ook meteen de koppeling mee laten nemen, omdat ie nogal bobberde. Laten doen bij Cuppens in Eindhoven.
V&G ruilmotor was meen ik iets van EUR1500. Totaal bedrag inclusief ombouwen en koppeling kwam ik op EUR2500. :bluechin: :shock:
Tis een flink bedrag, maar heb sindsden probleemloos gereden en gekoppeld. :O:

Ik zou eerst nog een paar andere opties doornemen voor je aan een revisie begint, dat kan altijd nog. :roll:

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » di 12 aug, 2008 10:49

Een B of een H-blok in een 96 :?: :!:
Hoorde onlangs nog een prijs van 2000 euro voorbijkomen voor een complete 96 blokrevisie enige jaren terug bij een Saabdealer incl uit en inbouw naar ik begreep, klonk me als uitermate schappelijk in de oren. Inmiddels zijn de onderdelen wat schaarser geworden.
Misschien is een goed gebruikt blok de goedkoopste optie, de portemonnee, de staat van de auto en hoe lan gje de auto nog wilt wilt houden zouden in je beslissing van gebruikt of revisie doorslaggevend kunnen zijn.
Ik verwacht niet dat Végé nog ruilmotoren van de 96 op voorraad zal hebbent maar het is altijd een belletje waard.
Overigens is de versnellingsbak ook een 96-item wat aandacht verdient op het gebied van olie peilen hebben we op verschillende inspectiedagen kunnen zien..
Suc6,
Cornell

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 12 aug, 2008 11:13

Sweedspeed?
Rein vd Pol?

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 12 aug, 2008 13:03

sb153b schreef:Een B of een H-blok in een 96 :?: :!:
Nee, natuurlijk niet.
Het was maar ter vergelijking.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 12 aug, 2008 15:37

Ja dat kan je nu wel zeggen maar dat bleek niet uit je post :-P+

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 12 aug, 2008 19:39

sb153b schreef:...Hoorde onlangs nog een prijs van 2000 euro voorbijkomen voor een complete 96 blokrevisie ...
Bij de onderhoudspapieren van mijn '77 96 zit o.a. een Végé garantiebewijs van oktober 1985 en een lijst met uitgaven van een vorige eigenaar, met daarop een bedrag van f 2200 voor een motor en f 2500 voor een versnellingsbak, terwijl er volgens een andere rekening van juli 1985 net nog nieuwe balansaslagers en dist. tandwielen in de vorige motor gekomen waren, voor totaal f 1150.

Je schrikt je wezenloos als je al de bedragen ziet die in de loop van de tijd aan die auto uitgegeven zijn (alles uitgevoerd bij garages).

Plaats reactie