Toch weer problemen met de koppeling.

1967-1980
Plaats reactie
RightfullOwner
Geregistreerd lid

Toch weer problemen met de koppeling.

Bericht door RightfullOwner » ma 11 aug, 2008 17:13

Helaas...soms zit het mee, en soms zit het tegen. Dat laatste is bij mij nu het geval.
Na het voor de tweede keer plaatsen van nieuwe koppelingsplaten (de eerste keer waren de platen niet goed....)en toch zeker twee maanden lekker rondrijden in m'n gelievde Saab 96L, ben ik tegen een ander probleen opgelopen. Alle cylinders zijn nu goed, de lagers zijn vervangen, de drukgroep is vernieuwd, nieuwe platen erin...kortom, kan niks misgaan toch? Helaas wel....ik kom net van de garage terug en waarschijnlijk is ook de koppelingsvork is versleten. De motor zal er nu voor de derde keer uitmoeten...aargh!
De garage waar ik mijn ondrhoud laat doen wil nu echt niets meer aan het toeval overlaten en we zijn dus nu op zoek naar een zo goed als nieuwe of zo min mogenlijk versleten koppelingsvork, voordat we verder gaan kijken. Ik heb al een berichtje geplaatst bij "onderdelen gevraagd", maar moest m'n verhaal ook hier even kwijt...schrijven over je problemen helpt zegt m'n psycholoog altijd. :wink:

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 11 aug, 2008 18:18

Gedeelde smart is halve smart en een halve Smart is een motorfiets :wink: . En denk maar zo, een motor uit een 96 halen is veel minder werk dan uit een Sonett III. Voel je je alweer wat beter :D ?

Alex

RightfullOwner
Geregistreerd lid

Bericht door RightfullOwner » ma 11 aug, 2008 18:23

Gaat langzaam beter... :)

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Toch weer problemen met de koppeling.

Bericht door 72sonett3 » di 12 aug, 2008 13:59

RightfullOwner schreef:...waarschijnlijk is ook de koppelingsvork versleten.
Je bedoelt de vork waar het druklager in hangt?
Je kunt proberen een betere te vinden, maar je kunt ook het gat weer rond maken; viewtopic.php?t=38851
Afbeelding

RightfullOwner
Geregistreerd lid

Bericht door RightfullOwner » di 12 aug, 2008 19:38

Ja dat is hem inderdaad, heb net een nieuwe gevonden van een zeer vriendelijk forumlid. M'n garage kan vanaf 1 september i.v.m vakantie weer aan de auto werken. Tot die tijd (niet te hard :lol: lachen), mag ik hun smart lenen. Dat zal wel even wennen worden , maar wel superservice.

RightfullOwner
Geregistreerd lid

Bericht door RightfullOwner » wo 03 sep, 2008 19:54

:D :D :D Hij doet het weer fantastisch! Nwe drukgroep, koppelingsplaten en koppelingsvork. De Smart was grappig, maar dit is magnifique!

Bas96
Geregistreerd lid

Bericht door Bas96 » wo 03 sep, 2008 22:54

heeft ook lang geduurd...:S maar hij rijd weer groetjes Bas en veel plezier weer...

Plaats reactie