vacuumvervroeger lek

1967-1980
Plaats reactie
ammolenaar
Donateur (2x)
Donateur (2x)

vacuumvervroeger lek

Bericht door ammolenaar » zo 21 sep, 2008 22:28

Ik kwam erachter dat de vacuumvervoeger kaduuk was. Ik blies er zo doorheen. Nu had ik nog drie onstekingsunits liggen maar de vacuumdoosjes waren allen anders. Een van de doosjes past denk ik wel na een kleine aanpassing. Op de armpjes staan echter drie cijferige getallen die ook bij allen verschillend zijn.
Zijn de doosjes uitwisselbaar??
Betekend het getal op het armpje nog iets??

Ik hoor het graag weer.

Andy

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: vacuumvervroeger lek

Bericht door 72sonett3 » zo 21 sep, 2008 23:01

ammolenaar schreef:Ik kwam erachter dat de vacuumvervoeger kaduuk was. Ik blies er zo doorheen.
Er zijn inderdaad wat verschillende types gebruikt, met iets verschillende karakteristiek. Uiteindelijk denk ik niet dat het veel uitmaakt, als het past dan is het OK.
Had je deze al gelezen; viewtopic.php?t=35995 ?
Als ik me goed herinner schreef Willeme 1 eens dat ze ook op VW´s zaten, die zouden dus ook nog wel te vinden moeten zijn, misschien nog wel nieuw bij Bosch zelf, anders wel op op ebay
Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 22 sep, 2008 11:27

Bel eens met Peter Hulshof van Retronics aan de Ruimtzichtlaan in Apeldoorn. (Ik zal niet op een openbaar forum zijn tel.nr. plaatsen; even in de telefoongids zoeken en je vindt 'm).

Peter weet werkelijk alles van klassieke auto ontstekingen. Absoluut een aanrader! Hij heeft al mijn klassiekers in het verleden afgesteld en ik ben ontzettend blij met zijn werk. Misschien heeft hij nog wel een nieuw vacuumdoosje liggen.

Menno

ammolenaar
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ammolenaar » do 25 sep, 2008 20:00

Ppoeoe wat een hersenspinsels. Ik heb een vacuumdoosje van een andere unit afgehaald en na een kleine aanpassing gemonteerd op de huidige gemonteerde unit. Ik zag echter wel dat het armpje fractioneel langer was en daardoor werd de binnenplaat iets verdraait. Geen probleem dacht ik want ik stel de boel toch weer af. En inderdaad moest ik het hele huis iets indezelfde richting meerdraaien om de onsteking op tijd te krijgen. Echter.........knallen bij het leven. Onstekingstijdtip staat precies op 6 voor bdp,vervroeger los en slangetje dicht. Contactpunten afgesteld op 4. Na een boel discussie denk ik dat er verband is tussen de positie van de grondplaat en het moment dat de punten opengaan. Kortom het moment dat bougie een op 6 gr zijn vonk krijgt staat op dat moment niet de contactpunten zoals ze moeten staan?? Snappen jullie me nog? IK hoop het en uiteraard ben ik benieuwd naar de oplossing. Mischien de unit los halen en vervolgens het boekje met de markers opnieuw monteren? Ik heb nog een andere unit lggen die er redelijk uitziet. Ik wil hem vooraf dan wel openmaken en schoonmaken. Nog tips hoe los te maken en wat ik vooral moet smeren en wat niet??

Bedankt alvast voor de antwoorden.

Andy

Plaats reactie