Beste Forummers,
Ik heb een paar jaar geleden een originele Saab trekhaak gekocht.
Nu is de tijd gekomen om de trekhaak eronder te zetten. Aangezien alle schroeven en plaatjes aanwezig zijn zal dat geen probleem zijn, alleen het elektrische deel.
Wie heeft er tips of (begrijpelijke) schema's voor het aansluiten van de stekkerdoos?
Alvast bedankt voor jullie reakties,
Ioanum
Elektra voor de trekhaak aansluiten?
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
A.u.b.!!

De corresponderende nummers staan eigenlijk altijd in de stekkerdoos en meer informatie hierover kun je
vinden via: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=aan ... eken&meta= .

De corresponderende nummers staan eigenlijk altijd in de stekkerdoos en meer informatie hierover kun je
vinden via: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=aan ... eken&meta= .
-
ioanum
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
De een zweert bij 'Scotch-blokjes', ik beslist niet, kan een moeilijk vindbare bron van storing veroorzaken, doordat
je de bestaande bedrading bijna doorsnijdt en van wege het 'dekseltje dat later niet direct kan vinden, de andere
zweert bij solderen, ik eerlijk gezegd niet, want een autofabrikant past 'soepele bedrading' toe en wanneer soldeer
dun wordt en gaat vloeien dan kan dat ver in de isolatie kruipen en na het stollen heb je alsnog 'stugge bedrading',
als resultaat.
Ik heb zelf als de beste optie: Stekker pin bij het achterlicht verwijderen, afknippen en dan de draad van de stekker-
doos samen met de bestaande in 1 stekkerpin verwerken en een bijna net zo goede optie, knip de draad door, het
liefste op een redelijk afstand van de stekker van de lamp en plaats daar van die AMP-busjes, blauw zal heus wel
ruim genoeg zijn en verbind daarmee de bedrading van de stekkerdoos aan die van de auto.
Veel succes!!
je de bestaande bedrading bijna doorsnijdt en van wege het 'dekseltje dat later niet direct kan vinden, de andere
zweert bij solderen, ik eerlijk gezegd niet, want een autofabrikant past 'soepele bedrading' toe en wanneer soldeer
dun wordt en gaat vloeien dan kan dat ver in de isolatie kruipen en na het stollen heb je alsnog 'stugge bedrading',
als resultaat.
Ik heb zelf als de beste optie: Stekker pin bij het achterlicht verwijderen, afknippen en dan de draad van de stekker-
doos samen met de bestaande in 1 stekkerpin verwerken en een bijna net zo goede optie, knip de draad door, het
liefste op een redelijk afstand van de stekker van de lamp en plaats daar van die AMP-busjes, blauw zal heus wel
ruim genoeg zijn en verbind daarmee de bedrading van de stekkerdoos aan die van de auto.
Veel succes!!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Het mooiste vind ik om spanning vanaf het binnenste van de lampen te halen, dan kun je het ook weer makkelijk ongedaan maken. Je ziet dan ook welke kleur draden bij welke lichten horen. Achter in Haynes staat ook nog een schema, met kleurcodes.ioanum schreef:Dus bv de kabelboom naar achterlamp R.A. doorknippen en splitsen of vanuit het binnenste van de achterlamp maar de stekkerdoos?
Naast de 7polige stekkers bestaat er ook nog een systeem met 13polige stekkers;

Zie o.a. hier.
-
brinky
- Donateur

-
72sonett3
- Geregistreerd lid