remslangen

1967-1980
Plaats reactie
el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

remslangen

Bericht door el-barro » di 21 okt, 2008 17:54

Hoi mensen, vandaag mn saab voor de apk... afgekeurd :? remslang linksvoor is gescheurd en handrem links doet niets.
Nu wil ik aan de voorkant links en rechts de remslangen vervangen, maar mn saab is van '66 en alle remslangen die ik vind zijn vanaf '69.
Moet ik nu remslangen laten maken of weten jullie iemand die deze slangen nog wel verkoopt? Ze zijn iets korter dan de latere, of zouden de latere ook passen?
Ik hoor t wel,

Groet, Joost

Sadelrûker
Geregistreerd lid

Bericht door Sadelrûker » di 21 okt, 2008 21:23

Ik zie op tradera.com nog wel eens oud spul voorbij komen.

Als het verschil alleen in de lengte zit, kun je het eens proberen. De slangetjes zitten rond EUR20 en desnoods zet je ze op je '73er.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 21 okt, 2008 21:59

Heeft Chip Lamb ze ook niet voor oudere jaargangen (met gevlochten stalen ommanteling)?

Alex

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 21 okt, 2008 22:35

Het Saabclub onderdelenmagazijn heeft ze in voorraad. Als je lid bent, zou ik daar gaan shoppen. Als je nog niet lid bent, zou ik lid worden! ;)

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: remslangen

Bericht door 72sonett3 » di 21 okt, 2008 22:42

el-barro schreef:...mn saab is van '66 en alle remslangen die ik vind zijn vanaf '69.
Je hebt nog trommelremmen voor? Het is mogelijk om die te vervangen door schijfremmen (en aandrijfassen) van de latere (>69). Niet meer helemaal origineel dan, maar wel veel betere remwerking...

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: remslangen

Bericht door el-barro » di 21 okt, 2008 23:03

brinky schreef:Het Saabclub onderdelenmagazijn heeft ze in voorraad. Als je lid bent, zou ik daar gaan shoppen. Als je nog niet lid bent, zou ik lid worden! ;)
daar maken ze inderdaad geen verschil. bij skandix wel. Morgen eerst maar eens de verschillen bekijken met behulp van mn '73 er. ik zal binnenkort ook maar eens lid worden.. wordt wel tijd met 3 saabs..
72sonett3 schreef:
el-barro schreef:...mn saab is van '66 en alle remslangen die ik vind zijn vanaf '69.
Je hebt nog trommelremmen voor? Het is mogelijk om die te vervangen door schijfremmen (en aandrijfassen) van de latere (>69). Niet meer helemaal origineel dan, maar wel veel betere remwerking...
het zijn al schijven, maar in principe remmen trommels toch beter zonder bekrachtiger? maakt ook niet uit, ik hou het toch origineel en remmen is goedkoper dan een abonnement op de sportschool :lol:

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door el-barro » di 21 okt, 2008 23:06

Sadelrûker schreef:Ik zie op tradera.com nog wel eens oud spul voorbij komen.

Als het verschil alleen in de lengte zit, kun je het eens proberen. De slangetjes zitten rond EUR20 en desnoods zet je ze op je '73er.
die slangen zijn hier ook goed te krijgen en mn zweeds is niet meer wat het geweest is.. :?

iedergeval bedankt voor alle reacties, ik hou jullie op de hoogte

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door el-barro » wo 22 okt, 2008 16:58

vandaag de hele zooi gedemonteerd en de remslangen zijn gewoon het zelfde als van mn '73er...
de cilinders achter zijn wel groter, iedergeval dat horen ze te zijn dus nu zijn de goede besteld, slangen ook trouwens.

groet,
joost

Plaats reactie