72sonett3 schreef:Mijn ´77 96 heeft inderdaad een bruine en gele draad op het fasten seat belt lampje zitten. Op zekering 1 zit de achterruitverwarming.
Voor de verlichting van het klokje moet je een extra draad aftakken van een lampje van de dashbordverlichting. Voor het lampje zelf is er al een blauw draadje aanwezig.
Alleen de USA uitvoering an de 95/96 had standaard een sigarettenaansteker en een klokje.
Dan zal het wel van de fasten seatbelt zijn. De koperen lipjes achter het "fasten seatbelt" venstertje zullen wel bedoeld zijn om de behuizing van het lampje in te klemmen.
Nu voor mij de uitdaging om het systeem weer werkend te krijgen
Is het bij iemand bekend hoe dit werkt? Ik heb wel wat kabeltjes ergens op de vloer liggen, die moet ik dus ergens aan koppelen.
Werkt het puur op het contact en het sluiten van de klippan of zit er nog een sensor in de zitting die waarneemt of de stoel in gebruik is. Ik denk het eerste, want volgens mij heb ik alleen aan de bestuurderskant een aansluiting. Daar loopt ook nog ergens de stoelverwarming, denk ook alleen bestuurder.
Heeft iemand een aansluitschema van de fasten seatbelt?
De verlichting van het klokje heb ik precies gemaakt zoals je beschrijft, er is trouwens ook nog een verbinding naar aarde nodig. Dit bleek uit mijn test. Verbaasd me een beetje, omdat bij be dashboardverlichting geen aparte aarde nodig is. Ik neem dan aan dat de behuizing van de snelheidsmeter geaard is, maar de behuizing van het klokje niet.
Klokje loopt nog niet, maat daar is wel een topic over zag ik.