Nieuw probleem met de Sonett:
Het koppelingspedaal komt niet meer terug naar boven.
Op aanwijzing van mijn garagist heb ik een keer of vijftig het pedaal met de hand heen en weer getrokken maar dat helpt niet, ook koppelingsvloeistof bijgevuld tot max. maar helpt allemaal niets.
Wie weet raad?
Bedankt!
Bruno
Koppelingspedaal komt niet terug naar boven
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Koppelingspedaal komt niet terug naar boven
Hij ontkoppelt wel normaal? Dan is misschien de torsieveer rechts op het koppelingshuis gebroken/losgeschoten.
Die veer drukt de druklagerarm en daarmee de zuiger in de hulpcilinder en uiteindelijk het pedaal terug.
Die veer drukt de druklagerarm en daarmee de zuiger in de hulpcilinder en uiteindelijk het pedaal terug.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Ga eerst beide cylinders controleren op lekkage. Bij de hoofdcylinder moet je dan het afsluitrubber waar de stang vanaf het koppelingspedaal doorheen gaat even van z'n plaats halen. Als het daar nat is moet je de hoofdcylinder reviseren. Het verwijderen en weer inbouwen van dat ding is even een vervelende klus, maar lang niet zo moeilijk als je in eerste instantie zou denken (zolang je geen al te grote handen hebt).
Alex
Alex
-
sonettje
- Geregistreerd lid
Koppelingspedaal komt niet terug naar boven: Hersteld!
Hi,
De Sonett is hersteld: het koppelingspedaal kwam niet meer terug naar boven omdat er roest zat op de glijstang, mijn garagist heeft nu die roest verwijderd en de koppling doet het nu weer prima!
Bedankt voor al jullie goeie raad!
Sonettje74
De Sonett is hersteld: het koppelingspedaal kwam niet meer terug naar boven omdat er roest zat op de glijstang, mijn garagist heeft nu die roest verwijderd en de koppling doet het nu weer prima!
Bedankt voor al jullie goeie raad!
Sonettje74
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Koppelingspedaal komt niet terug naar boven: Hersteld!
Mooi dat het weer werkt, maar "roest op de glijstang"??