Motorsportsweden

1967-1980
Plaats reactie
yuan
Geregistreerd lid

Motorsportsweden

Bericht door yuan » di 24 mar, 2009 12:30

De website van motorsportsweden is niet meer bereikbaar.(http://home.swipnet.se/~w-27826/) Er wordt aangegeven dat deze verplaatst is, echter de genoemde link werkt niet. Weet iemand van de forumlezers het fijne ervan ? Zij verkopen allerhande onderdelen voor de 95 en 96.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 24 mar, 2009 23:55

Voor zover mij bekend bestaan ze niet meer.

Alex

yuan
Geregistreerd lid

reparatiestukken scholdemper bevestiging

Bericht door yuan » wo 25 mar, 2009 11:30

Dat is jammer om te horen. Motorsportsweden verkocht reparatiestukken voor de schokdemper bevestiging aan de achterzijde. Wie weet een bedrijf waar je deze stukken wel kunt kopen ?

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: reparatiestukken scholdemper bevestiging

Bericht door 72sonett3 » wo 25 mar, 2009 11:52

yuan schreef:...reparatiestukken voor de schokdemper bevestiging ...
Ik denk niet dat die nog ergens te krijgen zijn. Ik ben er ook geen voorstander van, je maakt dubbel plaatwerk, daar komt vocht tussen en dat gaat toch weer roesten.
Ik slijp dan gewoon het rotte stuk er uit, sla een stuk plaat in vorm en las dat er stomp in. Je kunt er redelijk goed bij, zeker als je de achterbank en bagagevloer er uit haalt.

yuan
Geregistreerd lid

reparatiestukken van motorsportsweden

Bericht door yuan » wo 25 mar, 2009 12:41

Ik was in de veronderstelling dat de bedoeling van deze reparatiestukken was, te dienen als vervanging van de rotte plekken en niet als lapmiddel er over. Ze waren voorgevormd zodat je deze vorm niet zelf hoeft na te bootsen. Het zou jammer zijn indien dezenergens meer te koop zijn.

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » wo 25 mar, 2009 12:53

Ik heb nog twee nieuwe liggen, en ik heb geen 96 meer.
doe een bod? vrgr Bert

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: reparatiestukken van motorsportsweden

Bericht door 72sonett3 » wo 25 mar, 2009 14:34

yuan schreef:Ik was in de veronderstelling dat de bedoeling van deze reparatiestukken was, te dienen als vervanging van de rotte plekken en niet als lapmiddel er over.
Nee, als het goed is er zitten ook gaatjes in zodat je ze met proplassen op het bestaande plaatwerk kan lassen, daarom heten het ook 'overzetstukken';

Afbeelding

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » wo 25 mar, 2009 15:39

Nee hoor die ik heb zijn inzetstukken van het merk Veng International A/S zonder gaatjes.
Kon je kennelijk 10 jaar geleden nog gewoon bij APCO bestellen.
De stickers zitten er nog op, aangeschaft 12 mei 1999.
REP.PLADE TIL INDV. BAGSAERM SAAB 95 96 1965_80
nr 65 10 552 g-15-02-05
vrgr Bert

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 25 mar, 2009 22:56

bert knip schreef:... die ik heb zijn inzetstukken van het merk Veng International A/S zonder gaatjes.
Kon je kennelijk 10 jaar geleden nog gewoon bij APCO bestellen.
Tja... 10 jaar geleden... Toen heb ik bij Saab zelf nog reparatiedelen voor 96 deuren, vloer en zijpanelen gekocht...

Ik heb zo een overzetstuk achter in mijn '77 96 zitten, zal er morgen even een foto van maken. Ik vind zo een overzetstuk een slechte oplossing maar het zat er al in, ik heb er nog wel eens over gedacht om het er uit te halen en het er in te lassen, maar teveel werk...
Bij de APK krijg ik ook weer steeds de opmerking dat de proplassen niet om de 2 cm zitten.

Plaats reactie