Beste mensen,
Ik heb een probleem, nee, mijn Saab 96 heeft een probleem.
Afgelopen zaterdag na 7 jaren in een droge stalling weer naar buiten.
In de voorbereiding nieuwe olie, remrevisie, koppelingscylinder vernieuwd, verse benzine en accu, nu eindelijk naar buiten.
Ging allemaal prima, totdat ik (na warmrijden) wat sneller wilde optrekken. Een hoop kabaal, herrie, gepiep en geknars was mijn deel.
Ik bemerktre zodra ik wat vlotter wil optrekken begint de auto veel geluid te maken, rijd ik een constante snelheid is het nare geluid weg.
Ik dacht eerst aan het koppelingslager, maar bij stilstand en de koppeling gebruiken was er geen bijzonder geluid.
Zou het de (fragiele) versnellingsbak zijn ?
Ik zal vanavond preventief de versnellingsbakolie verversen, maar mijn gevoel zegt dat het daar niet in zit.
Wie kent dit verschijnsel, of heeft goede raad?
groet,
chris
herrie, kabaal en narigheid bij snel optrekken
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: herrie, kabaal en narigheid bij snel optrekken
Te losse ventilatorriem?
Heb je de vrijloop goed in- of uitgeschakeld - niet half?
Heb je de vrijloop goed in- of uitgeschakeld - niet half?
-
chris96
- Geregistreerd lid
herrie, kabaal en narigheid bij snel optrekken
Ik woon in de Achterhoek, in Aalten
Bedankt voor jullie tips, ik ga het één en ander maar eens rustig uitzoeken.
groet
chris
Bedankt voor jullie tips, ik ga het één en ander maar eens rustig uitzoeken.
groet
chris
-
MvR
- Geregistreerd lid
-
j.wal
- Geregistreerd lid
Herrie,kabaal en narigheid bij optrekken.
Heb zoiets ook een keer gehad, bleek dat de aandrijfpot van de aandrijfas
aan de motorzijde niet goed vergrendeld zat in de bak. Bij snel optrekken komt de motor iets omhoog en gaat de aandrijfpot uit de bak met een hoop herrie. De bak heeft dat echter niet overleefd!
aan de motorzijde niet goed vergrendeld zat in de bak. Bij snel optrekken komt de motor iets omhoog en gaat de aandrijfpot uit de bak met een hoop herrie. De bak heeft dat echter niet overleefd!