motorkap loshalen en terugzetten

1967-1980
Plaats reactie
marcone
Geregistreerd lid

motorkap loshalen en terugzetten

Bericht door marcone » vr 07 aug, 2009 15:39

hoi

nu ga ik in het weekend de motorkap eraf halen, dat is geen probleem. Maarhet terugplaatsen wel.. hoe kan ik ervoor zorgen dat hij precies goed zit? De laatste keer dat ik hem vastzette kreeg ik hem niet meer open..

ik hoor het graag!

groet,
Marc

Lord E
Geregistreerd lid

Bericht door Lord E » vr 07 aug, 2009 19:13

Altijd eerst even goed kijken als je aan de kabel trekt of dan de veren in het slot ook teruggaan, daarna controleren of de pen van de klep ook recht voor de opening van het slot zit.
Deze pen is namelijk stelbaar heen heen en weer en in diepte.
Moet verder geen probleem geven dan denk ik, misschien een beetje vet op de slotpen.
Succes ermee! :wink:

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: motorkap loshalen en terugzetten

Bericht door 72sonett3 » di 11 aug, 2009 22:51

Dat is vreemd... De positie van de slotplaat en de pen veranderen niet t.o.v. elkaar als je alleen de motorkap er af haalt, wel als je de hele grille losmaakt , maar dat heb je blijkbaar niet gedaan.

Hoe heb je de motorkap losgemaakt? De juiste manier is a.v.
- motorkap helemaal openen, borgpennetjes uit de scharnierpennen trekken (die zitten achter de beugel tegen het spatbord)
- slangetje van de ruiten/koplampsproeier losmaken
- motorkap dicht doen, voorkant nog wel omhoog, achterkant met de geleiderolletjes in de rail laten rusten
- beugel met scharnierpen naar binnen duwen tot die uit de plastic/nylon bus komt, pen iets optillen en boven op de beugel laten rusten
- voor de auto gaan staan, de motorkap aan de nu losse kant iets optillen en aan de andere kant ook uit de bus schuiven
- optillen en wegzetten.

Plaats reactie