mede 96 liefhebbers,
ik heb laatst mijn koppelingplaat e.d. vervangen, en nu blijf ik zitten met een hitteschildje dat zich tussen uitlaatspruitstuk en brandstoffilter bevind .hoe ik het ook keer of draai ik heb nog steeds niet de klik van : zo zattie ! heeft er iemand misschien een plaatje voor mij ? bvd. jan
hitteschild
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: hitteschild
Het past eigenlijk maar op één manier. Het plaatje zit vast met dezelfde bout als die waar de verwarmingsretourbuis mee vast zit.
Als je goed kijkt, kun je het plaatje hier zien zitten:

Als je goed kijkt, kun je het plaatje hier zien zitten:

-
ambootje
- Geregistreerd lid
hitteschild
iedereen bedankt voor de snelle reaktie, ik ga gwelijk weer passen .overigens wat is de funktie van dit plaatje ?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: hitteschild
In de zomer hoort de pijp van de luchtinlaat vóór het plaatje en vangt koele lucht, 's winters achter het plaatje en vangt door de uitlaatpijp voorverwarmde lucht.
Overigens zit het plaatje ondersteboven, het gebogen deel moet naar boven wijzen...
Overigens zit het plaatje ondersteboven, het gebogen deel moet naar boven wijzen...
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Die op de bovenste foto heeft een ander model plaatje (en luchtfiilter, 1977-). Hier moet je het hele deksel van het luchtfilter losmaken, verdraaien zodat de pijp achter het plaatje komt en weer vastzetten.
Bij die op jouw foto kun je alleen de pijp verdraaien zodat die meer naar voren of naar achteren wijst.
Bij die op jouw foto kun je alleen de pijp verdraaien zodat die meer naar voren of naar achteren wijst.