Saab 96 bj 1979.
Slotje was al een poosje al niet meer zo goed. Nu zit het slotje dicht en gaat niet meer open. Weet iemand hoe ik met zo min mogelijke schade het kastje kan open wrikken. Al wat geprobeerd maar het is toch sterker dan ik dacht.
vrgr.
Andy
slotje dashbordkastje gaat niet meer open
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Het karton zit vast met een aantal parkers die van binnenuit geschroefd worden, dus dat wordt zeuren. Maar gezien het feit dat het kastje van dik karton is zou je altijd kunnen proberen aan de onderkant een gaatje uit te snijden en dan met een stevige haaknaald oid het palletje van het slot naar beneden te duwen. Je zou ook nog kunnen proberen met een schroevendraaier het schroefje dat het slot op zijn plaats houdt los te schroeven. Een flexibele schroevendraaier of zo'n ding om-een-hoekje zouden dan handig kunnen zijn.
Alex
Alex
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: slotje dashbordkastje gaat niet meer open
Ja, karton openknippen lijkt mij de enige optie, dan kun je bij de achterkant van het slotje.
Wel een destructieve manier, maar een 'nieuw' kartonnen kastje is nog wel te vinden.
Wel een destructieve manier, maar een 'nieuw' kartonnen kastje is nog wel te vinden.
-
ammolenaar
- Donateur (2x)

-
Robbert
- Donateur (6x)