Koppeling

1967-1980
Plaats reactie
harrie55
Geregistreerd lid

Koppeling

Bericht door harrie55 » di 06 sep, 2005 20:22

ik heb een SAAB 96 V4 van 1971,heb pas de koppelingsplaat compleet met drukgroep en druklager vernieuwd (Fichtel und Sachs) geen reviesie.
Na ongeveer 3500km heb ik weer hetzelfde aan de hand en wel hij robbeld bij het terug schakelen als je de koppeling langzaam op laat komen.
Voor dit probleem heb ik alles vervangen en dacht ik dat er vanaf zou zijn,niet dus.
De oude koppeling was helemaal niet versleten maar ik heb hem toen toch maar vervangen.
Weet iemand raad voor dit probleem,of is er soms een diafragma voor te krijgen want dan is het probleem naar mijn mening ook opgelost.

Groetjes Harrie

Martien_96V4
Geregistreerd lid

Bericht door Martien_96V4 » wo 07 sep, 2005 6:46

Heb je daar alleen last van bij het afremmen op de motor, of ook bij het wegrijden.

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » wo 07 sep, 2005 16:03

Dit kan ook duiden op een probleem in het aandrijfmechanisme. Dit kan bij stevig optrekken voorkomen maar ook bij terugschakelen.

Heb je ook al eens gekeken naar de bevestiging van het druklager. Als dit uitgesleten is dan komt het lager vaak schuin tegen de drukgroep waardoor deze niet recht wordt ingedrukt. De platen komen dan niet volledig vrij.

harrie55
Geregistreerd lid

Bericht door harrie55 » wo 07 sep, 2005 21:28

ik heb er last van bij het terug schakelen las ik de koppeling rustig op laat komen.
De gaffel van het druklager is naar mijn mening nog goed.

Plaats reactie