deurslot 95
-
joost
- Geregistreerd lid
deurslot 95
Ik heb sinds kort een 95 uit 1978 en deze auto heeft tot mijn verbazing
geen slot op de achterklep.
Is dit te veranderen of om te bouwen of heeft iemand een handgreep met slot over?
geen slot op de achterklep.
Is dit te veranderen of om te bouwen of heeft iemand een handgreep met slot over?
-
Manic
- Lid van verdienste
-
joost
- Geregistreerd lid
Dat zou best kunnen maar de auto van mij heeft een draaikruk aan de buitenzijde met inplaats van een cilinderslot een kunststof dop in het midden.Manic schreef:Op het gebied van de 95 ben ik geen expert, maar was het niet zo dat je bij bepaalde modellen de achterklep alleen vanuit de binnenzijde kon los maken, of ga ik nu te ver terug (92?).
Gr,
Dennis
Ik heb de kruk er uit gehad en bekeken ,volgens mij kan er geen slot in.
-
sabo
- Geregistreerd lid
Er hoort bij jouw auto een enkele deurkruk te zitten die alleen van buitenuit te bedienen is. Er dient natuurlijk ook een slotcylinder in te zitten. De typen met 3e bankje hadden een andere kruk waarbij ook aan de binnenzijde de mogelijkheid was om de klep te openen.
En Dennis, ik denk dat je bedoelt dat de eerst 92-ers geen achterklep hadden. De kofferruimte was alleen van binnenuit via de achterbank bereikbaar.
En Dennis, ik denk dat je bedoelt dat de eerst 92-ers geen achterklep hadden. De kofferruimte was alleen van binnenuit via de achterbank bereikbaar.
-
Manic
- Lid van verdienste
-
joost
- Geregistreerd lid
sabo schreef:Er hoort bij jouw auto een enkele deurkruk te zitten die alleen van buitenuit te bedienen is. Er dient natuurlijk ook een slotcylinder in te zitten. De typen met 3e bankje hadden een andere kruk waarbij ook aan de binnenzijde de mogelijkheid was om de klep te openen.
Ik heb in het zweedse instructie manual gezien (kan het niet lezen) dat er wel degelijk een slot in hoort te zitten.
Zoals het nu is , is het dus niet origineel.
Ik zal kijken of ik er een cilnderslot in kan fabriceren.
Bedankt voor de reactie's.
joost
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Precies, er hoort een cilinderslot in te zitten die alleen van buitenaf te openen is. Oudere typen waren ook van binnenuit te openen, er zijn dan ook twee typen handvat, een korte en een langere.Ik heb in het zweedse instructie manual gezien (kan het niet lezen) dat er wel degelijk een slot in hoort te zitten.
Het probleem met deze sloten is dat er water in komt en de boel vast gaat zitten. Als je dan probeert het weer los te maken, breekt vaak een deel af wat er nooit meer uit te krijgen is. Dit is bij veel 95 het geval... ook de mijne. Dit slot van een 95 is zéér moeilijk te vinden, en als je er één vindt, is het erg duur.
-
joost
- Geregistreerd lid
deurslot 95
Na veel prutswerk is het gelukt om een cilinder in de deurkruk te monteren.
Heb een deurkruk van een 95 gekocht in Drachten bij Gouke Bouma voor 15 euro, het zat muurvast en er was geen sleutel bij.
De cilinder eruit gehaald na zaag en slijpwerk en daarna de kruk van mijn auto uit laten draaien, zodat de cilinder er in paste.
Daarna er een sleutel bij gemaakt.
Totaal een paar dagen werk maar het werkt weer prima.
Heb een deurkruk van een 95 gekocht in Drachten bij Gouke Bouma voor 15 euro, het zat muurvast en er was geen sleutel bij.
De cilinder eruit gehaald na zaag en slijpwerk en daarna de kruk van mijn auto uit laten draaien, zodat de cilinder er in paste.
Daarna er een sleutel bij gemaakt.
Totaal een paar dagen werk maar het werkt weer prima.
-
sabo
- Geregistreerd lid