Knipperlicht en zijverlichting

1967-1980
Plaats reactie
szaab
Geregistreerd lid

Knipperlicht en zijverlichting

Bericht door szaab » vr 11 nov, 2005 15:41

Op de voorschermen van mijn 96 2-takt zitten kleine lichtunits die bij 'lampen aan' branden als zijverlichting maar ook als knipperlicht functioneren(om en om met de knipper in het front).

Nu heb ik een aantal foto's van andere 96'en bekeken en zie nergens van dit soort lampjes op de schermen. Is dit origineel???
Het ziet er vooral 's avonds erg leuk uit en past goed bij de wagen.

Afbeelding

Afbeelding

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » vr 11 nov, 2005 18:42

Ik heb dit nog nooit gezien, misschien bij Amerikaanse versies??

Basman
Geregistreerd lid

Bericht door Basman » zo 13 nov, 2005 16:17

ik ook niet... maar het ziet er VET uit 8)

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 13 nov, 2005 22:22

Ik weet dat het vroeger in Scandinvië, in iedergeval in Denemarken, al verplicht was om zijknipperlichten op de auto te hebben. Auto's die hier verkocht zijn hebben daarom meestal dus ook zijknipperlichten. In Nederland is deze verplichting pas later ingesteld. Tenminste, dat is wat men mij ooit eens heeft verteld.

Gr,

Dennis

szaab
Geregistreerd lid

Bericht door szaab » zo 13 nov, 2005 22:27

De 96 is in 1991 ingevoerd maar niet bekend is waarvandaan, het vermoeden is wel....Zweden of Denemarken.

Is het ergens mogelijk de historie te achterhalen ahv chassisnr of rdw? Vanaf invoering is alles bekend.

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » ma 14 nov, 2005 14:09

Ik heb ze nog nooit eerder gezien, en heb niet het idee dat het een origineel accessoire was. Standaard zaten ze er sowieso niet op, ook niet op de Zweedse uitvoeringen uit die periode dacht ik. Hoewel ik het nut er wel van in zie vind ik ze niet echt mooi eigenlijk :oops:

Disclaimer: ik ga hier af op mijn geheugen, en dat laat wel eens te wensen over 8)

Plaats reactie