sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een NL Saab 9-4X 3.0i V6 ik denk een Premium/Vector uitvoering als ik het goed zie.
Zwart van kleur van juli 2011 en 2014 vanuit Duitsland geïmporteerd (naar ik vernam door Jeroen Vermeulen) in NL.
Heb via Carfax en RDW rapport kunnen verifiëren dat de miles/kms kloppend zijn en de huidige km.stand is dus nog geen 110K.
9-4X is voor mij, na alleen maar cabrio's te hebben (gehad) 2 x 2000 en 2 x 2006, helemaal een nieuwe ervaring en beleving.
Ik woon in Spanje en deze 9-4X is bedoeld voor eigen gebruik als ik NL ben.
Hier heb ik nog die 2 cabrio's 2006 en een BMW X1-xdrive, dus in ES ook prima voor elkaar zo.
Ik heb alleen nog maar foto's en wat korte filmpjes gezien van die auto en mijn familie heeft de Saab vandaag opgehaald bij de verkoper.
Viel mij op dat hij toch voorzien is van een redelijk uitgebreid optiepakket met navi, stoelkoeling- en verwarming voor, panoramadak,
Memory voorstoelen etc.
Nu vind ik die standaard 18 inch velgen eigenlijk vrij saai en somber en zag dat ze ook onder de Base/Lineair uitvoering liggen.
Ik moet nieuwe banden, ondanks dat de banden nu (DOT 2011) nog wel enkele 10kms. mee kunnen. Kennelijk ook veel op een andere
set (winterbanden) gestaan, want 108 dkm rijden met één vierbandenset ....... zal niet lukken.
Nu vroeg ik mij af of er geen mooiere velgen 19-20 inch te krijgen zijn, of complete set met goede A-merk banden? Velgen moeten wel origineel Saab zijn!
Kun je in de voorbumper plug en play mistlampen met passende kappen zetten en een schakel lichtpaneel vervangen met die extra knop
mistlichten voor. Zoja waar te verkrijgen en moet dat ingeleerd worden?
Verder zijn er wat knopjes versleten, die van de stoelverwarming bestuurder, start/stop knop en de knopjes van het schuif-kanteldak en
weet iemand waar te verkrijgen?
De Saab staat in NL en dient wat kleine repairs en wat licht plaatwerkherstel links en ook spuitwerk rechterzijde, dus voorlopig ........
geniet ik hier van mijn Spaanse cabrio's.
Als iemand tips & trucs heeft, of digitale documentatie of ander informatie ..... alles is welkom.
Allen veel plezier van jullie Saab(s) en met vriendelijke groet,
Frank.