Na een nieuwe compressor en vulventielen (preventief), is het systeem op de juiste hoeveelheid gas gebracht en de
olie ook op de juiste hoeveelheid.
Eerste dag was de airco wel koud ook in gebruik, maar volgens de monteur niet genoeg.
Tweede dag voelde ik de airco al minder, dus koudere temepratuur instellen en de ventilatie handmatig instellen, was nog te doen!
Derde dag ..... merkte ik tijdens de rit dat het zweten werd binnen en de airco stond gewoon op auto en kon het niet bijbenen. Blies
wel wat koele lucht, geen koude lucht en kon het duidelijk niet bijbenen.
De monteur is nu even een weekje op vakantie, maar is zelf ook niet tevreden toen hij de wagen teruggaf aan mij.
Hij verzekerde mij dat er in het systeem geen lek zit, want dat is gecheckt met in- uit- en inbrengen van het gas.
Inmiddels heb ik het airfilter gevonden (zie foto) en die was ernstig vervuild. Zaterdagmiddag ..... en maandag pas
weer een nieuw airfilter te krijgen. Heb dus oude filter schoon gezogen in iedere vouw onder en boven en daarna met
compressor (het kleine beetje) stof eruit geblazen. Ga die oude dan vervangen voor een nieuwe.
Maar zo'n simpel redelijk verstopt filter kan toch de oorzaak niet zijn?
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt of mogelijk een suggestie? Ik heb er echt weinig kaas van gegeten.
Groetjes,
Frank.