saab 9-4X

2010-2012
Plaats reactie
EHE
Geregistreerd lid

Re: saab 9-4X

Bericht door EHE » di 12 apr, 2011 17:05

90 Mille voor een 9.4......? Kan het ook bijna niet geloven. Voor dat geld heb je een 9.5 en een 9.3 cabrio erbij.
Da's veel geld voor een 'stadsjeepen'. Erg veel geld. Zeker als je bedenkt dat het om badge-engineering gaat. Wat gaat de Opel versie kosten? :mrgreen:

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » di 12 apr, 2011 17:21

paulzee schreef:Quote auto nieuws nu;
AMSTERDAM - Saab neemt een aantal heuse primeurs mee naar de AutoRAI en richt de blik op de toekomst. Eerder onthulden de Zweden al de prijs van de 9-5 Estate, daar kunnen we nu de prijskaartjes van de nieuwe 9-4X naast hangen. Het crossover-avontuur begint bij 74.995 euro.

en de 2.8 turbo; 89.000..euro

Toch wel behoorlijke prijs kun je aardige 9-5 voor kopen of Range?? :roll:
Kan het niet echt geloven
Sorry, maar voor 90.000 zou ik toch liever een Range Rover rijden. Lijkt me iets waardevaster en een betere prijs/kwaliteit verhouding :D

wulf
Geregistreerd lid

Bericht door wulf » di 12 apr, 2011 21:14

Ik vraag me af of die prijzen juist zijn. In de VS begint the 9-4X bij US$ 32K. Ook al zou je de extra tranport kosten er bij rekenen en er nog eens 60% belasting opdoet en winstmarge erbij, zelfs US$ 64K lijkt dan nog redelijk. Dit is ongeveer EUR 44K. Zelfs in Belgie begint de 9-4X bij EUR 50K. De Audi Q5 begint ook bij EUR 50K. Als de prijs van EUR 75K voor de 9-4X juist is dan hebben ze er echt geen interesse in om ze in Nederland te verkopen.

Wil iemand een griis import handeltje opzetten? Ik stuur wel een paar containers met Amerikaanse 9-4X-en.. :P

paulzee
Geregistreerd lid

Bericht door paulzee » di 12 apr, 2011 21:33

Kan het ook niet echt geloven, staat wel overal op autonieuws pagina's als nieuws

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 apr, 2011 21:35

Ach, het FD had van het weekend ook een koersverschil van een factor 9 niet meegenomen.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » vr 15 apr, 2011 16:50

Ik ben bang dat de prijzen kloppen en dat het alles te maken heeft met de door CO2-grammen bepaalde BPM die de 9-4X in Nederland bij de netto catalogusprijs opgeteld krijgt... De fabrieksopgaves van het gemiddeld verbruik zullen wel niet heel jofel zijn.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 15 apr, 2011 17:48

Sorry, maar in NL wordt de 9-4 dan een flop.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » zo 17 apr, 2011 23:27

Ik verwacht dat het inderdaad een exclusieve verschijning blijft, maar er zijn vast wel kopers voor te vinden...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 18 apr, 2011 8:24

stel dat er binnenkort zuinigere/CO2 vriendelijkere motoren in gemonteerd kunnen worden (bv dankzij Bmw)... hoeveel goedkoper wordt deze auto dan in NL? Scheelt dat 10.000 euro?

Michail
Geregistreerd lid

Bericht door Michail » ma 18 apr, 2011 13:30

Ik begreep van een vriendelijke Saab verkoper op de RAI, dat er inmiddels al 4 exemplaren verkocht zijn

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 18 apr, 2011 13:43

Style&Co schreef:stel dat er binnenkort zuinigere/CO2 vriendelijkere motoren in gemonteerd kunnen worden (bv dankzij Bmw)... hoeveel goedkoper wordt deze auto dan in NL? Scheelt dat 10.000 euro?
er gaat geen andere motor (en al helemaal niet van een 3e partij) ingemonteerd worden.
- Auto wordt kant en klaar als totaalpakket van GM gekocht.
- Auto wordt gemaakt in gedeelde produktiefaciliteit, de hele rimbam inpassen voor een andere niet modulaire motor zal niet tegen vriendenprijs gebeuren, als de wil er ueberhaupt toe zou bestaan.
- Motor in Europa erin bouwen is ook geen kostenvriendelijke optie in deze constructie.

Elke andere motor wensen dan die GM zelf kan monteren in de Caddy is een utopie. Gaat niet gebeuren. Doorlooptijd (huidige contract) van de 9-4X is initieel 5 jaar.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 18 apr, 2011 15:16

Heb m gezien op de autoai. Mooi, maar wel erg duur (ook in vergelijking met concurrenten).

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » ma 18 apr, 2011 19:08

Ja, bestellingen zijn er al paar gedaan
gelukkig van de Estate al meer..

Blijft een mooie SUV, zeer benieuwd hoe ie rijdt..
Vind 'm met een vanaf prijs van 74k zoveel, fors in prijs,
maja, wie niet denk ik dan..

Wat ik van 't exemplaar op de RAI jammer vond, is dat de handgreep in de achterklep en in de kofferbak bodem, beide al los lieten.. (al hebben die ook wat te verduren)

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 04 mei, 2011 8:21

Het schijnt dat er toch een Diesel-motor beschikbaar gaat komen voor de SAAB 9-4X!! :P

[]

De link naar het artikel: http://www.saabsunited.com/2011/05/new- ... -9-4x.html" onclick="window.open(this.href);return false; . :wink:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 07 mei, 2011 22:12

Tja. is tenslotte gewoon een Cadilllac SRX met een Saab badge, dus nu GM/Cadillac het nodig vindt om een diesel in zijn SRX te steken uit concurrentie-overwegingen dan kan de Saab 9.4X er mogelijk ook van profiteren :wink:

Plaats reactie