saab 9-4X

2010-2012
De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » ma 19 okt, 2009 22:21

De lijn van de zijkant vind ik heel mooi. Ingetogen, maar toch zeker herkenbaar. Front mis ik nog iets, dit hangt me wat teveel naar de 9-3 smoel met die zijkantjes langs de grille.

LudoDings
Geregistreerd lid

Bericht door LudoDings » di 20 okt, 2009 15:32

mooie bak zeg, stuk kleiner dan de 9-7x, maar ziet er wel nog steeds mooi uit !

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » ma 26 okt, 2009 14:00

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 26 okt, 2009 14:16

Wat een k*t commentaar geven ze toch altijd op tie autoweeksite. Uit het feit dat de auto die de trailer trekt een Yank-SUV is, menen ze op te maken dat GM nog "een dikke vinger in de pap heeft". Alsof je meteen alles overboord zet dat maar herinnert aan onder GM, en ook alle trek auto's door SAAB's vervangt. Dat zou pas lekker geld weggooien zijn.

En dan het slot commentaar
Nu is hij dus weer gespot en hij ziet er nog heel erg het zelfde uit als aan het begin van dit jaar. Er is dus nog wel wat werk te doen
De camouflage eraf laten, als je het mij vraagt...

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 26 okt, 2009 14:17

Idd, wat een site/blad is dat toch. Maargoed, de eerste comment onder het artikel is wel scherp:
"Zoals te zien is aan de auto die de trailer trekt, heeft General Motors nog steeds een dikke vinger in de pap bij de ontwikkeling van de auto." Beetje jammer dat het een Ford Expedition is..
Hier moest ik wel om lachen, meteen het artikel onderuit gehaald :lol:

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » ma 26 okt, 2009 16:17

"Zoals te zien is aan de auto die de trailer trekt, heeft General Motors nog steeds een dikke vinger in de pap bij de ontwikkeling van de auto." Beetje jammer dat het een Ford Expedition is..
beetje erg ziellig stel ze zetten een saab 9-7x er voor dan vald het meschien een beetje teveel op???

ik vond hem al goed dus laad ze hem maar produseren

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 26 okt, 2009 20:30

Tja, in de States schijnt een uur autoproductie toch wel mooi € 10 goedkoper te zijn dan in Duitsland. Die vakbonden moeten maar eens wat gas gaan terugnemen willen ze nog auto blijven maken in Duitsland en andere dure Europese landen.

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » ma 26 okt, 2009 20:50

€10 per wat: per auto, per medewerker, per fabriek? Ik begreep juist dat in de VS de autofabrieken gebukt gaan onder allerlei veels te hoge personeelskosten voor ouder en gepensioneerd personeel...

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » ma 26 okt, 2009 21:03

En ik maar denken dat Mexico geen deel uitmaakte van de VS.
Eerste die New Mexico zegt is hem.

PS. mijn excuses, ik laat me altijd helemaal meeslepen door de bijdehante toon op de andere auto fora.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 26 okt, 2009 21:40

€ 10 per uur, dus dat zal hoofdzakelijk betrekking de loonkosten.
Dat had Ford berekend als verschil tussen het produceren van een Ford Kuga in St. Louis (USA) en Saarlouis (de huidige fabriek van Ford waar de Kuga wordt gemaakt in Zuid-West Duitsland).
Dus dat zijn niet eens Mexikaanse uurlonen.
Je moet wel rekeninghouden met die flinke waarde daling van de dollar ten opzichte van de euro. Dat hakt er ook zwaar in tegenwoordig.
Bekend is dat in Amerika idd de kosten van pensioentoezeggingen en ziektekosten aardig in de papieren lopen, afhankelijk van wat de werkgever allemaal heeft afgesproken met de werknemers en hun bonden.
Ford is druk doende hun productiefaciliteiten qua efficiëntie en kosten met de Amerikaanse fabrieken van Toyota gelijk te trekken.
Je kunt veel kritiek hebben op de Amerikanen maar in het organiseren, automatiseren en ook de marketing zijn ze nu eenmaal erg bedreven.
Tja, de T Ford was ook de eerste wagen die echt in grote aantallen werden gemaakt, dus ze hebben wat ervaring :lol:
Voor wie het even was vergeten, de Saab Cabrio hebben we ook aan de Amerikanen te danken :wink:

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » ma 02 nov, 2009 14:12

Afbeelding

Aeroplan
Donateur
Donateur

Bericht door Aeroplan » do 05 nov, 2009 20:05

Dis toch geen SAAB mensen.

Dan liever uitkijken naar de nieuwe 9-3 die niet gebaseerd zal worden op een GM platform.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 05 nov, 2009 20:18

Ik kan hier nog wel mee leven hoor. Stel SAAB-motoren erin, XWD-systeem eronder en een mooi interieur. Waarom zou het minder een SAAB zijn dan een 9-3 SS?

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 05 nov, 2009 21:28

Idd een echte GM Saab, maar dat is de 9.5 in grote lijnen eigenlijk ook, dus het valt wel mee. Zit er in iedergeval heel wat beter uit dan een Saab 9.7.

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » do 05 nov, 2009 22:33

Henk-Jan schreef:Ik kan hier nog wel mee leven hoor. Stel SAAB-motoren erin, XWD-systeem eronder en een mooi interieur. Waarom zou het minder een SAAB zijn dan een 9-3 SS?
Vind de 9-3SS juist de minst Saab achtige auto die ze maken... Los van die 9-7 dan, maar dat zou je bijna limited production kunnen noemen :wink:
Vind de huidige 9-3 zo laf, beetje zon allemans vriend, niets uitgesproken Saab aan, zeker in de basis uitvoeringen.
Bij deze de 9-4 vind ik echt weer dat ze wat meer durven, prima dat het onder GM is bedacht, zolang het maar in de Saab geest past.
Los van het feit dat een SUV maken natuurlijk een beetje een knieval is, is het wel een echt apart ding, dat kon je van de huidige 9-3 moeilijk zeggen.

Plaats reactie