Ik vraag me af wat de bodemvrijheid zal zijn. Dat heb ik nog niet gevonden. Maximaal aanhanger gewicht valt een beetje tegen met 2000kg/3500lbs.
saab 9-4X
-
wulf
- Geregistreerd lid
Re: saab 9-4X
Over smaak is dus wel te twisten...?
Ik vindt het de mooiste Saab tot nu toe.

Ik vraag me af wat de bodemvrijheid zal zijn. Dat heb ik nog niet gevonden. Maximaal aanhanger gewicht valt een beetje tegen met 2000kg/3500lbs.
-
Henk-Jan
- Donateur

In de VS schiet hij met 2000kg misschien wel wat tekort ten opzichte van de concurrentie, als je kijkt wat sommige SUVs daar mogen trekken.
Edit: Jij zal het vast beter weten, maar als ik nu even kijk wat een Ford Edge mag trekken (lijkt mij vrij vergelijkbaar, correct me if I'm wrong), dan valt dat ook nog wel mee.
Edit: Jij zal het vast beter weten, maar als ik nu even kijk wat een Ford Edge mag trekken (lijkt mij vrij vergelijkbaar, correct me if I'm wrong), dan valt dat ook nog wel mee.
-
wulf
- Geregistreerd lid
Inderdaad, het is vergelijkbaar met de concurrentie. De echte SUVs (zoals de Toyota 4Runner) in deze klasse hebben vaak een max aanhanger gewicht van 5,000 lbs of meer. De 9-4 is een CUV.
-
Reub
- Geregistreerd lid
CUV? Dat staat voor Civilized Utility Vehichle? De auto staat in ieder geval niet meer op die opgesneden banden, waarvan hier eerder foto's rond gingen. 
-
wulf
- Geregistreerd lid
Crossover Utility VehicleReub schreef:CUV? Dat staat voor Civilized Utility Vehichle?
-
wulf
- Geregistreerd lid
Crossover Utility Vehicle. Het wodt ook wel gebruikt als Compact SUV.Wulf schreef:Reub schreef:CUV? Dat staat voor Civilized Utility Vehichle?
-
Reub
- Geregistreerd lid
Compact SUV. Nou, dat klinkt dan nog een beetje.
Crossover vind ik zo niksig, vis noch vlees, van alles een beetje en nergens in uitblinken.
Maar goed, het is een stoere kar, met een mooi Saab gezicht. Laten we hopen dat het wat wordt.
Voorlopig zijn als de belangrijkste afzetmarkten de US, China en Rusland in beeld en zal het mog een tijd duren eer hij in Nederland te bewonderen is.
Crossover vind ik zo niksig, vis noch vlees, van alles een beetje en nergens in uitblinken.
Maar goed, het is een stoere kar, met een mooi Saab gezicht. Laten we hopen dat het wat wordt.
Voorlopig zijn als de belangrijkste afzetmarkten de US, China en Rusland in beeld en zal het mog een tijd duren eer hij in Nederland te bewonderen is.
-
Henk-Jan
- Donateur

De Europese lichten zullen denk ik wel anders zijn (kijk ook maar naar de 9-3 Estate en de 9-5).davidjoost schreef:Ik vind deze achterlichten veel mooier!!![]()
http://i919.photobucket.com/albums/ad31 ... r_view.jpg
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
En de opmerkingen daarbij waren dat het vies veel op een Audi ging lijken zo.
Of dat nu de bedoeling was ?
Of dat nu de bedoeling was ?
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Ik hoop dat ze er veeeeel van verkopen. Maar ik hoop ook dat ik hem nooooit op de weg hoef tegen te komen. Ik ben niet aan de SUV of CUV, en dit exemplaar verandert daar niets aan. Voor een Saab vind ik er te veel lijnen en vlakken in zitten (aan de buitenkant), en het dashboard is knullig ontworpen (in vergelijking met wat we kennen uit de 9-5). Nu ja, op zich geen probleem, want ik hoor niet bij de doelgroep 
-
nacra 93
- Donateur

-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Overigens was er in een Noors persbericht sprake van:
Interessante tijden...
Volgens de comments is dat intussen weer aangepast.From August 2011, the 9-4X [will] also [be] offered to customers in Europe and the world at large. The engine range will eventually also include diesel engines, better adapted to a Norwegian tax regime than the powerful V6 petrol engines. In the Nordic countries will also BioPower engines currently being developed.
Interessante tijden...
-
Barboer
- Donateur (6x)

Ze hadden de 9-4 beter ook in Trollendorp gebouwd.
Op de een of andere manier heeft GM voor mijn gevoel een te dikke vinger in de pap, wat weer resulteert in verkeerde keuzes die ik zo al op kan noemen. Te laag afwerkingsniveau, uitvoeringen spectrum is te smal, te Amerikaans gericht. Dat is weliswaar de grootste enkelvoudige markt, maar Europa en de rest van de wereld die met elkaar meer dan 50% van de totale markt uitmaken zit echt niet te wachten op benzine slurpende GM V6 motoren met te weinig onderscheidend vermogen.
Ik hoop dat Saab ook in Azië voldoende voet aan de grond kan krijgen, dat zal de verkoop en dus de kans op overleven flink opvoeren.
Op de een of andere manier heeft GM voor mijn gevoel een te dikke vinger in de pap, wat weer resulteert in verkeerde keuzes die ik zo al op kan noemen. Te laag afwerkingsniveau, uitvoeringen spectrum is te smal, te Amerikaans gericht. Dat is weliswaar de grootste enkelvoudige markt, maar Europa en de rest van de wereld die met elkaar meer dan 50% van de totale markt uitmaken zit echt niet te wachten op benzine slurpende GM V6 motoren met te weinig onderscheidend vermogen.
Ik hoop dat Saab ook in Azië voldoende voet aan de grond kan krijgen, dat zal de verkoop en dus de kans op overleven flink opvoeren.