saab 9-4X

2010-2012
Plaats reactie
Reub
Geregistreerd lid

Re: saab 9-4X

Bericht door Reub » wo 20 okt, 2010 17:15

nacra 93 schreef: wat een stom filmpje
Inderdaad, zeg dat wel! :lol:

Baasrijder
Geregistreerd lid

Bericht door Baasrijder » do 21 okt, 2010 10:51

Stom filmpje, maar misschien wel een onbewuste visie op uiterlijk van de Aero? Enige positieve punt is namelijk, dat hij niet dat lompe stuk grijs plastic heeft onder de voorbumper. Het lijkt wel Saabs visie op een sneeuwschuiver...

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 22 okt, 2010 20:01

Jammer alleen dat die hengsels nog op het dak geschroefd zitten... Net een boodschappentas.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » wo 17 nov, 2010 15:31

De officiële Saab video:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PCr5n7Vj4ic[/youtube]
SaabCarsOfficial schreef:The new Saab 9-4X brings unique Saab design and engineering values to the growing mid-size crossover segment. With distinctive Scandinavian and aircraft-inspired looks, it also offers car-like handling and ride characteristics that challenge class benchmarks.
En veel foto's van exterieur en interieur zijn inmiddels op SaabsUnited te bezichtigen:

http://www.saabsunited.com/2010/11/saab ... ewing.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » do 18 nov, 2010 8:26

Leuke fotoserie. De ice-blocks qua lampen komen wel goed naar voren. Net als de 9-5 verwacht ik dat ie in het echt subtieler is en spannender dan op de foto's. Toch moeten ze als de sodemieter aan het werk om een diesel (elektrysk? gecombineerd?) voor dat ding te bedenken, anders wordt het in het Europa een zeldzaamheid. Dat is gezien het model toch wel jammer te noemen.

TimH
Geregistreerd lid

Bericht door TimH » do 18 nov, 2010 9:23

De Teng schreef:Toch moeten ze als de sodemieter aan het werk om een diesel (elektrysk? gecombineerd?) voor dat ding te bedenken, anders wordt het in het Europa een zeldzaamheid. Dat is gezien het model toch wel jammer te noemen.
Het zou mij verbazen als ze een diesel 9-4X op de markt brengen voordat de productie naar Trollhattan is verplaatst en de 9-4X is overgezet op het nieuwe Phoenix platform. Dan kunnen ze diesels van de nieuwe generatie 9-3 gebruiken, nu zal het te veel kosten om een motor passend te maken.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 18 nov, 2010 10:47

Jongens, denk nu eens na, over wat er allemaal bij komt kijken om een andere motor in de produktie in Mexico in te passen. De doorlooptijd van de 9-4X gaat voor Saab vrij kort zijn (zoals de afspraken nu liggen), en wat het eventuele inpassen van een extern geleverde motor in de produktielogistiek van een fabriek waar Saab slechts afnemer is allemaal met zich mee brengt qua kosten, afgezet tegen het potentiele verlies aan verkopen.

Het antwoord heb ik nu impliciet wel gegeven denk ik.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 18 nov, 2010 10:53

Afbeelding

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » do 18 nov, 2010 11:51

Swade Held 8)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 18 nov, 2010 11:55

De term ervoor schijnt SWUG te zijn. Misschien moeten we tijdens de SSC: Reunie allemaal gaan Swuggen en daar een foto van maken. :lol:

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » do 18 nov, 2010 11:59

zou ik niet weten wat swuggen is, had ik er heel andere associaties bij gehad :mrgreen:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 18 nov, 2010 12:05

Perv :crazy: :wink:

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » do 18 nov, 2010 12:23

Al heb ik geen behoefte om een van beiden uit te proberen.

Swuggen lijkt me leuker dan Swaffelen.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » vr 19 nov, 2010 2:30

Met beide heb ik moeite, sorry voor het SWUG-gen 8)
Ik heb gewoon een aangeboren aversie tegen SUV's.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » zo 21 nov, 2010 21:17

Nog een video:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vdXdDxnINl8[/youtube]

Plaats reactie