Is deze 92 1954 met open rol dak UNIEK

1947-1967
Plaats reactie
Frodjac13
Geregistreerd lid

Is deze 92 1954 met open rol dak UNIEK

Bericht door Frodjac13 » di 05 jul, 2011 20:33

Op onze vakantie bestemming,Kvanum dicht bij Vara & Lidkoping Zweden, toch maar weer eens langs de bijzonder Saab verzamelplaats gestopt.Doen we bijna altijd, maar deze keer lang, zeer lang.
Enthousiast ik ben, had ik de juiste persoon te spreken. Ja dan wordt iedereen enthousiast. Ik mocht zijn verzameling zien en uitzoeken wat ik wilde aan onderdelen.Bijzonder, heel bijzonder.
Wat een pracht middag.Mijn tijd stond stil. Ik zal er beslist over dromen. ( spoedig laat ik de schuur vol pracht auto's jullie zien )
Kijk en geniet van de plaatjes.Ik hoor wel of het echt iets speciaals is. Eigenaar Ivar is van mening dat er maar één is gebouwd in het jaar 1954 !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleine dingen als antenne,mattenset van rubber en wat echt kleine dingetje gewoon gekregen. Natuurlijk ga ik nog terug want... drank wil hij best ontvangen en ik misschien weer opnieuw kijken naar veel moois. Wacht op vervolg !

marcelgerry
Geregistreerd lid

Re: Is deze 92 1954 met open rol dak UNIEK

Bericht door marcelgerry » di 05 jul, 2011 22:55

Prachtig man, volgende keer ook maar even op de koffie bij Ivar. Linnendakje is zeker uniek te noemen. Meende mij te herinneren dat er toch wel wat meer exemplaren zijn gemaakt in deze uitvoering.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » di 05 jul, 2011 23:24

En dat staat daar zó, weg te roesten? Kan iemand dit ding alsjeblieft uit z'n lijden verlossen...?

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » wo 06 jul, 2011 9:25

Zo ongeveer zal de auto er in zijn betere dagen uitgezien hebben:
Afbeelding
Was voor zover ik weet een "special edition" van de 92, ter ere van x-aantal geproduceerde exemplaren, maar ik kan er naast zitten.

Cornelius
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Cornelius » wo 06 jul, 2011 10:20

volgens Gunnar A. Sjögren (the Saab way) was het een optie.

In maart '54 rolde de 10.000e Saab van de band.

http://www.griffinmodels.com/the-saab-w ... -1952.html

Plaats reactie