Koopadvies Saab 93b / 93f

1947-1967
Plaats reactie
Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Koopadvies Saab 93b / 93f

Bericht door Andrys Posthuma » zo 06 nov, 2011 22:14

Dag allen,

Een echte newbie hier! Ik ben bekend met Engels spul, heb er twee restauraties opzitten en wil het nu over een andere boeg gooien: de restauratie van een Saab 93B of 93F. Niet gehinderd door enige kennis van specifieke zaken mag ik wel zeggen, maar dat mag de pret niet drukken :) Mijn schoonvader heeft me besmet met het SAAB virus en ik heb het SAAB volk een beetje leren kennen op onderdelendagen en de Save SAAB tocht. Gezellig! Vragen:
- Is er een kopershandleiding voor zo'n oud beestje beschikbaar? Waar moet je op letten?
- Hoe is het met de onderdelenvoorziening? Met een oud Engels hok is dat vorstelijk; hoe is dat met een SAABje?
- Zijn er werkplaatshandboeken/onderdelencatalogi beschikbaar
- Afgezien van websites als blocket.se, waar vind je uberhaupt zo'n SAAB...

Alvast bedankt!

Groet, Andrys

peterpaul
Geregistreerd lid

Re: Koopadvies Saab 93b / 93f

Bericht door peterpaul » ma 07 nov, 2011 21:58

Welkom!

Werkplaatshandboeken zijn wel eens te vinden op Blocket.se of anders Tradera, de Zweedse tak van Ebay.
Kopershandleiding....geen idee. Denk dat t grootste aandachtspunt roest is. Zie ook t topic van t blad Oldtimer
Praxis. Daar wordt een 96 2takt volledig uit elkaar gehaald. Meeste geldt ook voor de 93.
Sommige onderdelen zullen wat lastig zijn, denk aan achterlichten ed.
Goeie lokatie ook om auto's te vinden is het Zweedse Saabforum, ook voor onderdelen ed.
Succes met je zoektocht.

jota
Geregistreerd lid

Bericht door jota » do 10 nov, 2011 23:38

Als je zo'n auto eens goed wilt bekijken en advies wilt hebben waar je op moet letten ben je van harte welkom. Ik heb een 93 b staan (zeer netjes) en een 92 waarvan in de achterkant de zwakke punten goed te zien zijn. De achterkant is nagenoeg hetzelfde als van een 93.

Johan
http://www.takt2aero.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Bericht door Andrys Posthuma » vr 11 nov, 2011 12:50

Peterpaul, Jota en Sonett003: dank je wel voor jullie advies. Ik voel me al helemaal thuis en ben in goede handen :wink:

Die Oldtimer Praxis Sonderheften staan op m'n sinterklaaslijstje, ik ben benieuwd of Sint ook SAAB rijdt nu z'n paard met pensioen is.

De komende tijd op jacht!

rinusb
Geregistreerd lid

Bericht door rinusb » vr 11 nov, 2011 20:31

Adrys, welkom! Groeten aan je schoonvader.

Plaats reactie