Saab 93: bevestiging benzinevulpijp?
-
Andrys Posthuma
- Geregistreerd lid
Saab 93: bevestiging benzinevulpijp?
Hoi,
Vraagje: hoe zit de benzinevulpijp van een SAAB 93 aan het achterscherm bevestigd? Bij de 96 zitten daarvoor schroefgaatjes rond het gat voor de vulpijp (zo heb ik me laten uitleggen). Het scherm van de 93 is vlak en bevat alleen een doorvoerrubber voor de pijp. Kan iemand me uitleggen hoe die vulpijp aan de auto vastzit?
Thanks, Andrys
Vraagje: hoe zit de benzinevulpijp van een SAAB 93 aan het achterscherm bevestigd? Bij de 96 zitten daarvoor schroefgaatjes rond het gat voor de vulpijp (zo heb ik me laten uitleggen). Het scherm van de 93 is vlak en bevat alleen een doorvoerrubber voor de pijp. Kan iemand me uitleggen hoe die vulpijp aan de auto vastzit?
Thanks, Andrys
-
thales
- Geregistreerd lid
Re: Saab 93: bevestiging benzinevulpijp?
Ik heb een 92 (1955). Daarbij zit de vulpijp geklemd in het rubber en aan de onderkant vast aan het rubbertussenstuk dat aan de onderkant aan de pijp van de tank zit. Ik denk dat het bij de 93 mogelijk ook zo zit.
-
Andrys Posthuma
- Geregistreerd lid
Bedankt voor je respons! Hmm... met wat voorstellingsvermogen kom ik een heel eind. Dus de bovenste vulpijp wordt geklemd in het rubber? Waarmee dan - een soort slangklem? Of heeft de vulpijp zelf misschien een verjonging waar het rubber in valt?
't punt is - de originele vulpijp heb ik niet. Dus ik moet wat improviseren.
't punt is - de originele vulpijp heb ik niet. Dus ik moet wat improviseren.
-
jota
- Geregistreerd lid
Vulpijp valt in het rubber en zit daarmee gelijk een soort van 'vast' Werkt in de praktijk goed. Heb bij mijn 93 weinig last van speling als ik tank. ik heb wel een originele pijp voor je als voorbeeld van mijn 92 maar wil hem niet missen. Misschien kun je hem na (laten)maken
Johan
http://www.takt2aero.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan
-
Andrys Posthuma
- Geregistreerd lid
Hoi Johan,jota schreef:Vulpijp valt in het rubber en zit daarmee gelijk een soort van 'vast' Werkt in de praktijk goed. Heb bij mijn 93 weinig last van speling als ik tank. ik heb wel een originele pijp voor je als voorbeeld van mijn 92 maar wil hem niet missen. Misschien kun je hem na (laten)maken
Johan
Dat zou heel fijn zijn natuurlijk. Lukt het je om een paar fotootjes te maken? Ik stuur je een mail met m'n adres.
Groet, Andrys
-
N2024
- Geregistreerd lid
Leuk project, gek dat een Engelse auto makkelijker sleutelt als de 93. Had ik niet verwacht.
-
Andrys Posthuma
- Geregistreerd lid
N2024 schreef:Leuk project, gek dat een Engelse auto makkelijker sleutelt als de 93. Had ik niet verwacht.
Of wat mijn schoonvader zei: "aan een Saab hoef je nooit te sleutelen..." Aan een Jag wel, dus heeft de fabrikant dat wat makkelijker gemaakt
-
N2024
- Geregistreerd lid
Ik snap `m. Ik ben niet zo handig, aan m`n 95 (geen 9-5
) hoef ik gelukkig dan ook nooit te sleutelen.