Wat zit er in de gereedschapset van een 93?

1947-1967
Plaats reactie
Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Wat zit er in de gereedschapset van een 93?

Bericht door Andrys Posthuma » do 02 aug, 2012 15:14

Dag allen,

Mijn 93b heeft nog de originele gereedschapstas, krik en krikfoudraal. De gereedschapstas bevat niet alle tools, om dus de wagen 'compleet' te maken: wat hoort erin te zitten? Hoe zien die eruit? (foto's graag! :D ) Enne... misschien heeft iemand nog wat aan te bieden?

Die gereedschaptas heb ik geprobeerd te wassen (handwasje). Niet doen, die is van oliegoed, dus met de vieze rommel komt ook de vettigheid waarmee het doek is geimpregneerd los. Affijn, het zakkie heeft nog wat groene kleur en is nu weer toonbaar, een compromis dus. De krikfoudraal is wel weer mooi schoon.

Groet, Andrys

Blindstra
Geregistreerd lid

Re: Wat zit er in de gereedschapset van een 93?

Bericht door Blindstra » ma 06 aug, 2012 23:56

:offtopic: : de plaatjes op uw URL doen het bij mij niet :cry:

Ben zelf met een 93F bezig, maar weet niet eens of er een gereedschap set bij zit :oops: Zal zsm eens neuzen in het voor/achter onder voor. Laat het dan meteen hier weten.

gr

Marcel

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Bericht door Andrys Posthuma » di 07 aug, 2012 16:22

Blindstra schreef::offtopic: : de plaatjes op uw URL doen het bij mij niet :cry:
Hmm... Bij mij doen ze het gewoon hoor. Ik gebruik Google Chrome, misschien is dat een tip...?
Blindstra schreef:Ben zelf met een 93F bezig, maar weet niet eens of er een gereedschap set bij zit :oops: Zal zsm eens neuzen in het voor/achter onder voor. Laat het dan meteen hier weten.
Graag!

Ik heb wel het eea, maar dat is niet compleet.

Gisteren het achterscherm eraf gehaald. Daarachter zat iets wat zich het best laat vergelijken met uitgedroogde theezakjes :? ... Even wat te lassen dus.

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » wo 08 aug, 2012 13:31

:offtopic:

ik gebruik al een paar jaar chrome, tot volle tevredenheid. Maar de foto's laden echt niet :cry:

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 08 aug, 2012 13:54

Hier, met Safari, laden ze ook prima

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 08 aug, 2012 13:55

Ik zie een leuke auto, wat laswerk en een beige (groenige) zak op de foto's. En dat in IE 9.

Overigens kan ik je niet helpen aan het antwoord op je vraag van de gereedsschapsset.

Dus wie weet het antwoord? Of misschien beter nog zo'n soort plaatje, maar dan niet voor de 9-3 maar voor de 93

Groet,

Hannes
Afbeelding

Maupy
Geregistreerd lid

Bericht door Maupy » wo 08 aug, 2012 14:41

Ik lees net op je site (complimenten) dat je de hemel gaat wassen in de wasmachine, spannend hoor!

succes en groeten

Maurice

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » wo 08 aug, 2012 16:26

Ik krijg een stukje hemelstof (leuk woord :P ) uit Zweden opgestuurd. Ik zal een foto plaatsen als dat binnen is. Ik heb een adres om nieuwe hemeltjes te bestellen voor de 93F.

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Bericht door Andrys Posthuma » wo 08 aug, 2012 22:05

[]Ik zal de foto's van mijn hemeltje voor en na de colorreus behandeling wel tonen... Wie weet wil ik dat adresje ook wel weten :wink: Maja, zo'n smerige lap boven je kop is ook geen doen natuurlijk.

Voor stofjes e.d. ga ik meestal in de buurt shoppen. Zien ze me binnenkomen bij de plaatselijke stofjesmarkt, in m'n overall 8) . Van marktplaats heb ik een antieke Singer gescoord voor drie tientjes. Zo'n oud geval is (net als een SAAB) oersterk, kan dus prima door leer, vinyl en wat dies meer zij heen. Commentaar van de verkopers: "Oh, gaat u hem echt gebruiken dan?" :mrgreen: Het was ook bijzonder grappig om wat toebehoren voor dat ding bij de naaiwinkel te halen. "Oh, is het niet voor uw vrouw" en meer van dat soort teksten, geweldig. Met spijkerstofnaalden heb ik een nieuw vinyl dak voor op mijn MG-tje geklust. Een SAAB-hemel moet dan ook wel lukken, toch?
Reden: Quote verwijderd

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » wo 08 aug, 2012 23:37

Uiteindelijk is alles zelf te doen. Het gaat er vaak om hoeveel tijd en moeite wil je erin stoppen. Ik schat dat een compleet hemeltje rond de 300.- euro moet kosten. Daar ga ik niet zelf voor 'klooien'. Maar dat is omdat ik een andere afweging maak dan jij waarschijnlijk. Dat is ergens ook logisch dat een ieder dat doet. Mijn hemeltje vd 93F is net nieuw, maar niet van het juiste materiaal en niet op de juiste manier gemonteerd. Dat zal de een een wordt zijn maar mij stoort het. :P

I.i.g veel succes met het wassen :thumbup:

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » ma 13 aug, 2012 8:05

Geen gereedschap set aangetroffen :( Alleen de originele krik, dat dan weer wel.

Plaats reactie