Dichting waterpomp stuk - 96 2T

1947-1967
Plaats reactie
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Dichting waterpomp stuk - 96 2T

Bericht door Ronnes » di 31 jul, 2012 21:21

Gisteren bij een testrit ontdekt dat de dichting tussen de waterpomp en de dynamo de geest heeft gegeven. Ik heb het geheel vervangen door een andere uit een 93B die ik onlangs heb gekocht. De 93 staat al stil sinds 1974. Na een testrit van +/- 6km lijkt alles goed te werken (geen lekken en de dynamo levert stroom). Ik hoop dat deze oplossing het houdt tot na Intsaab 2012.
Ik heb de waterpomp uit mijn auto gedemonteerd en vond een binnenwerk van veel latere datum. Op de achterkant van het schoepenrad staat een nummer die -op de laatste letter na- overeenkomt met die in het onderdelenboek. Weet iemand waar ik dit onderdeel kan vinden? Of is die dichting apart verkrijgbaar? Ik heb verschillende sites afgezocht (zweedse club, veteranshop, Kempink, Bosch, ...) en kan niks vinden. Ook heb ik de indruk dat alleen het rad met de dichting is vervangen geweest en niet de metalen ring waar de dichting tegen aan draait. Volgens mij moeten deze samen vervangen worden, of niet?
Op de foto's is duidelijk te zien hoe de kunststof dichting is afgesleten tegen de gecorrodeerde ring:

Afbeelding

Afbeelding

V220<H2700
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Re: Dichting waterpomp stuk - 96 2T

Bericht door V220<H2700 » di 31 jul, 2012 23:45

Jan van Ommeren uit Dodewaard modificeert deze dichting. Je kunt bij hem je oude pomp inleveren en ontvangt dan, tegen betaling uiteraard, een gemodificeerde versie. Yke heeft al een paar jaar deze versie. Vraag Tenfour morgen maar om de details.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » za 11 aug, 2012 12:50

De waterpomp uit de 93 heeft het maar één dag uitgehouden. Ik heb er nu dus twee nodig. Ik kwam deze tegen bij Skandix. Heeft er hier iemand ervaring mee?

Afbeelding

Afbeelding

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » ma 13 aug, 2012 9:28

Ik denk dat je hier meer aan hebt :)

:O:

Jan

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » ma 13 aug, 2012 16:51

Dank je, Jan! Deze website kende ik nog niet. Ik zal Erik eens een mail sturen.

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » ma 13 aug, 2012 17:01

Anytime, ik kwam hem toevallig tegen laatst en had zijn adres bewaard :)

:O:

Jan

Plaats reactie