Programmaboekje Rally Monte Carlo 1950

1947-1967
Plaats reactie
marcelgerry
Geregistreerd lid

Programmaboekje Rally Monte Carlo 1950

Bericht door marcelgerry » di 18 mar, 2008 18:25

Vond dit even te speciaal om te plaatsen in de rubriek "onlangs gekocht". Vandaag gekocht in Zweden :sweden: :

Programmaboekje van de Rally van Monte Carlo uit 1950. Het gaat hier om de 20ste editie van deze befaamde Rally met G. Bergquist en Rolf Mellde in de Saab 92 met startnummer 162.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de boeken er nog even op nageslagen en volgens de boeken was de bestuurder van de Saab 92 K.G. Svedberg. Vreemd, het programmaboekje geeft toch iets anders aan. Misschien dat v4 Hans uitsluitsel kan geven.

Afbeelding

Van de 280 gestarte wagens bleven er slechts 135 geklasseerde wagens over waarbij equipe 162 als 69ste eindigde.

Afbeelding

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » di 18 mar, 2008 19:56

Mooie aanwinst!

Leuk, ook die kolom met motorinhoud, alleen de DKW doet het met minder maar de meeste hebben veelvouden van het SAABmotortje :)

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Programmaboekje Rally Monte Carlo 1950

Bericht door v4 hans » di 18 mar, 2008 21:35

marcelgerry schreef:Ik heb de boeken er nog even op nageslagen en volgens de boeken was de bestuurder van de Saab 92 K.G. Svedberg. Vreemd, het programmaboekje geeft toch iets anders aan. Misschien dat v4 Hans uitsluitsel kan geven.
ik kan in mijn saabboeken en uitslagen niet meer vinden dan dat K.G. Svedberg de rijder was met daarnaast R Mellde als navigator. Rolf Mellde starte later ook regelmatig als rijder. Start nr 152 (staat net niet meer op de foto) was overigens de andere saab 92 met een 55e plaats als resultaat.

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » di 18 mar, 2008 22:22

v4 hans schreef:
marcelgerry schreef:Ik heb de boeken er nog even op nageslagen en volgens de boeken was de bestuurder van de Saab 92 K.G. Svedberg. Vreemd, het programmaboekje geeft toch iets anders aan. Misschien dat v4 Hans uitsluitsel kan geven.
ik kan in mijn saabboeken en uitslagen niet meer vinden dan dat K.G. Svedberg de rijder was met daarnaast R Mellde als navigator. Rolf Mellde starte later ook regelmatig als rijder. Start nr 152 (staat net niet meer op de foto) was overigens de andere saab 92 met een 55e plaats als resultaat.
Vreemd, ik zal eens een mailtje :sweden: naar Zweden sturen.

Keessmit
Geregistreerd lid

Bericht door Keessmit » di 23 jul, 2013 22:59

Dag, ben meer een gast op dit forum.
Ben meer een Tatra liefhebber dan een Saab liefhebber, maar mijn oog viel op dit item omdat Tatra twee Tatraplans (ja de auto die lijkt op de UrSaab of vice versa) inschreef voor de MC van 1950, onder nr 268 en nr 273. De rijders waren Hodac en Sojka. Ik schrijf een artikel over de Tatras tijdens rallies, maar mis de gegevens of de Tatras überhaupt aan deze rally meededen, ondanks hun inschrijving. Mijn vraag is dan ook of het programmaboekje meer info geeft over bijrijders, voor welk team ze reden enz.
met vriendelijke groet,
Kees Smit
http://www.tatraworld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie