verlaging veren

1947-1967
Plaats reactie
schimmjc
Geregistreerd lid

verlaging veren

Bericht door schimmjc » ma 23 sep, 2013 10:54

Ik ben bezig de wegligging van de TT te verbeteren. Hij deint en rolt me iets teveel :roll:
Nieuwe schokdempers leken me een goede eerste stap. Dit zijn de bekende instelbare AVO's geworden.
Maar nu ik ze ga monteren wil ik eigenlijk meteen de schroefveren onder handen nemen om de auto enkele centimeters te verlagen.

Vragen:
Zijn er nieuwe kortere veren te koop, bv. bij tuning leveranciers?
Is het een goede optie om ingekorte V4 voorveren te gebruiken? Of wordt dit te stug?
Of zijn er veren van andere merken auto's die wonderwel goed passen?
Of is inkorten van de huidige veren gewoon de beste oplossing?

Verder zou iets van een stabilisatorstang goed kunnen helpen tegen het gevoel van omslaan in menige bocht.
Maar ik begrijp dat die schaars zijn. Klopt dat en zijn er misschien alternatieven?

Vevaxeln
Geregistreerd lid

Re: verlaging veren

Bericht door Vevaxeln » wo 02 okt, 2013 20:23

Op een Zweedse faceboek pagina voor V4-tjes, kwam ik een Fin tegen die balgveren monteerde. Zag er professioneel uit. Weet Niet hoe de auto zich gedraagd. Wellicht ter overweging...

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » do 03 okt, 2013 18:16

schimmjc schreef: Verder zou iets van een stabilisatorstang goed kunnen helpen tegen het gevoel van omslaan in menige bocht.
Maar ik begrijp dat die schaars zijn. Klopt dat en zijn er misschien alternatieven?
Onder een 96 zit (vooraan) toch standaard een stabilisatorstang (tot ergens begin jaren zeventig)?

schimmjc
Geregistreerd lid

Bericht door schimmjc » do 03 okt, 2013 23:25

Ronnes schreef:Onder een 96 zit (vooraan) toch standaard een stabilisatorstang (tot ergens begin jaren zeventig)?
Klopt maar mijn Saab is niet echt standaard: Langneus motor, andere versnellingsbak (4 versnellingen), V4 aandrijfassen en V4 schijfremmen voor.
De stabilisatorstang is kennelijk 'vergeten'. Misschien wel met opzet om het onderstuur te verminderen(?)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 03 okt, 2013 23:33

96 voorveren achter gaat niet, veel te stug (is een topic over).
Achterveren iets inkorten kan wel, of warmstoken en iets verlagen.
Let wel dat je de strop achter iets inkort, anders kun je de veer verliezen

Ik rij voor met een stabilisator (op een 79) verder alle rubbers zo veel mogelijk vernieuwd, stuurt super.

Plaats reactie