Kort interesse onderzoek siliconenhoses voor de shortnose

1947-1967
Plaats reactie
WIS
Geregistreerd lid

Kort interesse onderzoek siliconenhoses voor de shortnose

Bericht door WIS » za 11 jan, 2014 12:11

De meeste kennen denk ik wel de siliconehoses die in UK gemaakt worden. zie anders http://www.classicsiliconehoses.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoewel mijn koelslangen nog niet lekken gaat dit wel een keer gebeuren, bovendien zitten in mijn Saabje ook totaal onoriginele stukken weet ik veel wat voor (tuin) slang.

Bovengenoemde site heeft nog geen set voor een 96 shortnose doordat er een setje slangen nodig is als voorbeeld voor de fabrikage.

Ik kan alle slangen uit mjn auto halen en opsturen, wat ik als plan B in mn achterhoofd hou.
plan A is om te peilen of er meer mensen zijn met interesse in zo'n setje siliconenslangen.
Als dat blijkt wil ik een lijstje maken op grond van de parts list, dat hier publiceren en iedereen kan dan het slangtje dat hij toch heeft liggen aan mij opsturen totdat ik een setje compleet heb.

De vraag ligt bij de siliconensite of de voorbeeld slangen onbeschadigd terug kunnen komen. Antwoord verwacht ik volgende week en zal dat in deze post als edit toevoegen

Hoor graag of er interesse is, via een reactie of een PB tje

Dan ga ik over op plan A of B
Reden: Spelfouten in titel aangepast. "kort onderzoekje" is dubbelop / pleonasme ;-)

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Re: Kort intresse onderzoekje siliconenhoses voor de shortno

Bericht door Andrys Posthuma » za 11 jan, 2014 15:53

Ik vind plan A wel interessant klinken (al weet ik niet of de 96 slangen overeen komen met 93 slangen...)

Ik ben zo vrij geweest even rond te googelen [koelslangen op maat] en je schijnt er niet voor naar Engeland te hoeven: http://www.ml-cartech.nl/c-1449749/sili ... amp-kleur/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vragen kan altijd.

sonett003
Geregistreerd lid

Bericht door sonett003 » za 11 jan, 2014 17:28

De meeste 93's zijn momenteel voorzien van een 850 cc blok en de daarbij behorende radiateur. De slangenset is dan rond de motor en radiateur hetzelfde. Rond de kachel zal ik even bekijken, hoogstwaarschijnlijk kun je de 96 slangen voor en 96 en 93 gebruiken, andersom zoek ik even uit.

WIS
Geregistreerd lid

Bericht door WIS » za 11 jan, 2014 22:35

Een eerste overzichtje van de slangen voor een shortnose voor de oriëntatie.
In de partslsit staan ook nog de chassis nu, maar voor dit overzicht is het denk ik genoeg zonder.

Een setje shortnose hoses zou dus bestaan uit de items: 18, 19, 22, 24, 64, 65, 66 en 67 is mijn eerste inschatting

Afbeelding
ITEM 17:
Specifiek voor 93 en GT 750
ITEM 18, 22 en 24 voor 93 - GT750 - 96 - 96SP - 95

Afbeelding
ITEM 19:
Specifiek voor 96 - 96SP - 95
ITEM 18, 22 en 24 voor 93 - GT750 - 96 - 96SP - 95

Afbeelding
ITEM 24:
Dit zou voor alle typen van de parts list toepasbaar moeten zijn: 93 - GT750 - 96 - 96SP - 95

Afbeelding
ITEM 64, 65, 66 en 67 voor 93 - GT750 - 96 - 96SP - 95

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 12 jan, 2014 2:29

Ofschoon ik (nog) geen kortneus heb geïnteresseerd in deze slangen.

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Bericht door Andrys Posthuma » ma 13 jan, 2014 0:36

Nou WIS, briljant! Wat Sonnett003 al zei - de meeste 93's rijden inmiddels met een 96 blokje rond, die van mij ook... dus ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n setje 96-slangetjes!

WIS
Geregistreerd lid

Bericht door WIS » ma 13 jan, 2014 11:02

Dan de ham vraag van dit topic:

Wie kan welke slang beschikbaarstellen als voorbeeld voor de fabricage?

Of zijn er misschien nog contacten met Het Saab museum in Trollhatten waar wellicht nog tekeningen te verkrijgen zijn.

Ik wacht 2-3 weken om te zien wat voor reacties er komen.
Daarna treedt plan A of plan B in werking.

BTW, het idee is dat nadat de eerste set gemaakt is, verdere sets via de aangegeven site besteld moeten worden.
Daar heb ik geen bemoeienis meer mee.

Op die site zijn al setjes voor de longnose, v4, Sonnet en 99 in twee variaties beschikbaar.

WIS
Geregistreerd lid

Re: Kort interesse onderzoek siliconenhoses voor de shortnos

Bericht door WIS » zo 23 feb, 2014 19:03

Nou het eerste setje slangen voor de shortnose is gemaakt en staat op de site van de hose fabrikant.
Under trial weliswaar.
Wordt wel begin maart voordat ik ze gemonteerd heb en kan kijken of het goed is.
Dan komt er zeker ook een foto van
Het is dus plan B geworden

Paul Viking
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Paul Viking » ma 24 feb, 2014 1:02

Ik heb ook interesse in een setje, tbv een short nose 96

WIS
Geregistreerd lid

Bericht door WIS » ma 24 feb, 2014 11:55

@paul
Zodra ik het test setje gemonteerd heb en geen problemen ben tegengekomen, is het setje via de gegeven website te bestellen. Ik heb met de verdere verkoop geen bemoeienis. Dat gaat allemaal via de website: http://www.classicsiliconehoses.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik schat dat ergens midden maart zal zijn. Op de site staat al een foto "onder voor behoud"

WIS
Geregistreerd lid

Bericht door WIS » zo 09 mar, 2014 17:09

Nou plan B is uitgevoerd. Nieuwe slangen zijn gestest en goed bevonden. Heb mn de slang die onder het motorblok door loopt iets van vorm laten modificeren zodat de slang niet meer door de bout beschadigd kan worden. Het setje staat als trail op de in de vorige post gemelde site. Heb ze wel aan gegeven dat het setje wat nu gemaakt is voor een shortnose met een water pomp die de aansluiting onder heeft zitten, er zijn er nl ook die bovenop zitten.
Nog wel even de radiator moeten solderen want het pijpje wat onderaan horizontaal loop bleek te lekken. Zou het liever hardsolderen maar daar heb ik de spullen (nog) niet voor. Lekt nog een enkel druppeltje maar moest toch eerst weer ens gaan rijden. Inmiddels zitten er al 150 kms op. :O:

Zal later wat fotos plaatsen, gaat wat lastig met m'n tablet vanaf het terras met zon en een lekker biertje beerchug:

Daarmee is dit topic klaar.
De slangen zijn bij de in de vorige post genoemde site te bestellen, daar heb ik niets mee van doen.

Edit: heb foto's van voor en na in een pdf. Stuur even een pbtje als je die wilt hebben.

Plaats reactie