Vastzittende voorremtrommel - nog tips?

1947-1967
Plaats reactie
Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Vastzittende voorremtrommel - nog tips?

Bericht door Andrys Posthuma » vr 05 sep, 2014 21:11

Hoi,

Ik heb een poging gedaan om de trommel rechtsvoor eraf te trekken - ik heb het idee dat het wiellager niet best meer is. Maar dat ding zit natuurlijk zo vast als een huis. Zo vast dat ik eerst mijn trommeltrekker moet gaan versterken.

Morgen wil ik proberen: kroonmoer een slagje los - Dan het stuur helemaal naar rechts en met een aardig gangetje achteruit rijden. Een maatje van me kreeg op die manier de achtertrommels van zijn fiesta los.

Voordat ik met de hele zaak in de sloot beland - iemand nog andere tips?

WIS
Geregistreerd lid

Re: Vastzittende voorremtrommel - nog tips?

Bericht door WIS » vr 05 sep, 2014 21:59

Kan je mijn remtrommeltrekker aanbieden, klap met de hamer of warm stoken als ie wat onder spanning staat

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Re: Vastzittende voorremtrommel - nog tips?

Bericht door Andrys Posthuma » za 06 sep, 2014 20:29

Vandaag was poging twee van het grote krijg-je remtrommel-eraf spel.

Naafmoer twee slagen losgedraaid, daarna even een rondje rijden. Dat hielp geen moer (whoeha!).

Toen wat agressievere bochtjes, maar ook daar was de remtrommel niet van onder de indruk. Voordat het allemaal nog wat spannender zou worden, eerst maar even een vriendje laten luisteren / aan het wiel laten draaien. We concludeerden beiden dat het waarschijnlijk de lagers van de bak moeten zijn, gezien de plaats waar het geraas vandaan komt!

Dat scheelt, kan ik die remtrommel voorlopig laten zitten :wink: Bovendien weet ik nu: van rondjes rijden gaat de trommel echt niet losser zitten.

Wim, bedankt voor het aanbod. Als het zover is weet ik je te vinden.

Gr.Andrys

Plaats reactie