Hoi,
Bij mijn 93F is er de laatste tijd een luid piepend lawaai tijdens het rijden.
Eerst dacht ik aan de rollementen van de voorwielen. Dan gekeken naar de versnellingsbak olie ( OK). Dan eens de riem eraf gelegd en laten draaien . Misschien de waterpomp of ventilator?
Neen allemaal niet. Wat de garagist mij vertelde die aan mijn oldie werkt ( http://www.mike-mustang.be" onclick="window.open(this.href);return false;) , het kan zijn dat het ''buté-lager versleten is aan je ontkoppeling en dat deze het lawaai veroorzaakt.
Tijdens het rijden hebben we het lawaai wel, niet, wel, niet,.... Laat je de auto uitbollen in 2de of 3de en je heeft gas bij, dan is het lawaai erweer?
Graag jullie mening.
Thanks
droog lager die luid lawaai maakt
-
Andrys Posthuma
- Geregistreerd lid
Re: droog lager die luid lawaai maakt
Ooit gehad met een 900 classic: rubber van de krukasdemper naar de maan. Gillen als een malle! Ik weet niet uit mijn hoofd of de dempers van de TT ook deels uit rubber bestaan, kijk maar eens.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: droog lager dat luid lawaai maakt
Als hij met buté-lager bedoelt het toplager of het druklager: die maken alleen lawaai als je de koppeling intrapt. Als je geen lawaai hebt met de koppeling niet ingetrapt dan is het iets anders.Spartacus schreef:... het kan zijn dat het ''buté-lager versleten is
Heb je het lawaai alleen met een rijdende auto of ook stilstaand (met draaiende motor)?
Ook met motor uit en rijdend b.v. heuvelaf?
Heeft jouw 93 nog de rubber donuts in de aandrijfassen?
-
Spartacus
- Geregistreerd lid
Re: droog lager die luid lawaai maakt
Ja hoor ik heb die donuts op de aandrijfassen.
Maar hij heeft het gevonden. De aandrijfassen lopen beiden tot aan de voorwielen ( logisch natuurlijk
)
Op het einde van die stangen zit een rubberen overtrek met vet. Maar de aandrijfas zit op het einde in een soort bus. En het was het einde van die bus die slipte tegen het draaiende gedeelte.
Dus veel vet en olie op gedaan, en nu geen gepiep meer.
En het was inderdaad alleen bij het rijden dat we gepiep hadden , en niet bij stilstand.
Problem solved.
Maar hij heeft het gevonden. De aandrijfassen lopen beiden tot aan de voorwielen ( logisch natuurlijk
Op het einde van die stangen zit een rubberen overtrek met vet. Maar de aandrijfas zit op het einde in een soort bus. En het was het einde van die bus die slipte tegen het draaiende gedeelte.
Dus veel vet en olie op gedaan, en nu geen gepiep meer.
En het was inderdaad alleen bij het rijden dat we gepiep hadden , en niet bij stilstand.
Problem solved.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: droog lager dat luid lawaai maakt
Een excentrisch gewicht in rubber op de krukaspoelie gevulcaniseerd, om onbalans van de krukas te compenseren. Als een balansas, maar dan anders...The Devil's Own V4 schreef:... wat is een krukasdemper?
Zit o.a. op een 900 en 9000. Wil nog wel eens losscheuren.